לקראת אולטרה "בראשית" גולן - תאורית הטייפר ההפוך

| שתף |

אם הייתם אמורים לרוץ מרתון בת"א, או אתם עדיין מתלבטים לאיזה מקצה להירשם באולטרה בראשית גולן, המאמן הבכיר גווין קנינג נציע בכתבה הבאה רעיון מהפכני...

תאריך: 20/03/13, מאת: גווין קנינג

בעקבות ביטול מרתון תל אביב נותרו המון חברה בשיא הכושר מחכים לשחרר את האנדופינים שהצטברו ,הרגליים דרוכות ומוכנות ,הגוף מוכן ומאושש מטייפר ארוך של שבועים שלושה ולטוס עכשיו למרתון בחול זה לא רלוונטי אז מה עושים .... הופכים לימונים ללימונדה ... במקרה או שלא במקרה יש ארוע ריצה מדהים בשטח שנקרא שביל הגולן למרחקים של 43 ו 34 ק"מ . המסלולים יפיפים והמסלול יחסית סלחני לרצי הכביש שלא מתורגלים בריצות מסוג שכזה.

והנה קצת על המסלול:
אתם תתחילו מזינוק במקום הכי יפה ברמת הגולן, על הר מדהים בפתח הישוב נמרוד, עמק משני צידי ההר ,חרמון מצד אחד וברכת רם מהצד השני מלווים את נקודת הזינוק.
השביל מתחיל בדרך כורכר נחמדה במגמת ירידה והופך מהרה לכביש שמתפתל ועובר דרך כל מטעי הדובדבן הפורחים ומשכרים בריחם, השביל הופך לסינגל יפיפה ביער אודם אשר מוביל להר אודם וטיפוס מדהים שמזכיר מראות מסקוטלנד, נקודת תצפית מדהימה ומעבר דרך מחצבות טוף על לוע הר הגעש הרדום. מעבר על דרך רחבה ונוחה, בין שטחי מראה ולאחר מכן שוב כביש המוביל להר חרמונית, הקפה מסביבו עם תצפית מדהימה לעמק הבכא, קצת מורשת קרב והופ אנחנו בסינגל שמוביל למתחם הסיום בכרמי אל רום. עד כאן 20 ק"מ, מכאן עוד 5 ק"מ על שביל רחב ונוח לכיוון הר בנטל, טיפוס קשה ומדהים ביופיו שבו מומלץ לעבור להליכה. הנופים בכל מקרה יגרמו לכם לרצות לעצור ולבלוע כמה שיותר מהיופי. הנה אתם בראש ההר, נקדות הסיבוב חזרה לכרמים למקצה ה-34 ק"מ. אלו מבינכם הקשוחים יותר ירדו את ההר מהצד השני וימשיכו לעבר סינגל מתמשך פורח וירוק לכיוון עין זיון ושם יסתובב מקצה ה-34 ק"מ ויחזור לסיום בכרמי אל רום, איך לא.. עם טיפוס - וירידה של הר בנטל.


ריח משכר של פריחת הדובדבן


ועכשיו רק נשאלת השאלה, איך מתאמנים לזה? הרי הגענו לשיא! ופה נכנסת התאוריה שלי של הטייפר ההפוך. קצת הסטוריה ומורשת קרב: במהלך השנים נתקלתי לא אחת במתאמנים שלקראת שיא האמונים או נפצעו או היו חייבים לטוס לחו"ל לנסיעת עסקים ובשל כך נאלצו לוותר על כמה מהריצות ולא סתם כמה אלא "הריצות הקריטיות" המסכמת או הארוכה וליבם התמלא חשש מה יהיה ומה אני אעשה, "לא רצתי את הארוכה" ... למרבה הפליאה שלהם דווקא הם הגיעו מאוד רעננים לתחרות ונתנו הצגה מכובדת מאוד "במאני טיים", להבדיל לפעמים מאלו שכן רצו את כל הריצות הארוכות לפי הספר והגיעו "מבושלים" יתר על המידה ליום התחרות והתחרו כשהם כבר מאוד עייפים. ואז פיתחתי (לפחות לפי דעתי המצאתי) את מה שקראתי לו "הטייפר ההפוך", כלומר, הבאתי את המתאמנים שלי לשיא באימונים בשלב מוקדם יותר בתוכנית האימונים שלאחריו נתתי להם מנוחה והתאוששות ואז, בשלושה שבועות שהובילו לתחרות התחלתי שוב להעמיס עליהם.
וכך, בדומה לפעמים שבהן פתאום באחת הריצות הארוכות שלכם (34-38 ק"מ) אתם אומרים: מה, אם היום היה המרתון הייתי יכול להמשיך בקלות ל-30 ק"מ וזאת למרות שבמהלך השבוע בעצם התאמנתם כרגיל ולא עשיתם טייפר.

כך אני ממליץ לכם עכשיו אחרי תקופה של הורדת עומסים באימונים לקראת מרתון תל אביב לחזור ולבנות מחדש את המרחקים והקילומטרז' השבועי, כך שבסופ"ש הקרוב תרוצו 21-25 ק"מ בריצה הארוכה ובסופ"ש הבא (שבוע לפני הארוע של שביל הגולן) תרוצו בלי חשש - סביב ה-25-30 ק"מ (בשאר הריצות באמצע השבוע חשוב לרוץ 2-3 ריצות בינוניות סביב ה 8-14 ק"מ) ואז תגיעו לתחרות בעצם כשסרגל המאמצים שלכם במגמת עליה והפיק יהיה בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון.

ועוד טיפ קטן שמתאים לרצי האולטרה ובעצם למעבר מכביש לשטח: לא צריך למהר. תרוצו בכיף, תהנו מהחוויה, אם צריך תעברו כמה דקות להליכה ואז תרגישו בעצם את חדוות הריצה ואלוהי הריצה יהיה אתכם.

בהצלחה,
גוון קנינג בוגר 10/10 ואישרץ -
www.trimyway.co.il

 

להרשמה - אולטרה בראשית גולן 2013

  • הנוף בשביל הגולן

    צילום: עופרי מילר

סגור