לקראת מרוץ האופניים La Doyenne

| שתף |

כל מה שרציתם לדעת לקראת ה-La Doyenne: מועמדים לניצחון, מידע על המסלול ועוד...

תאריך: 26/04/14, מאת: גדי שניצר

Liège is a different race because some guys just can’t race into that sixth hour
Dan Marin

גארמין שארפ, אולי הקבוצה האינטליגנטית בסבב, מעוטת אמצעים, וכפועל יוצא מצירוף זה מלוכדת ומכוונת מטרה - מבחינה זאת ספק אם יותר מהאחרות - ואם קבוצתו של המרתק-(יותר)-מבין-יתר-המרתקים (בעלי הקבוצות) רוצה לצאת לדרך מירוצי הקטעים העומדת בפתח עם יותר מאשר המקום השני בפלאש וואלון של יום רביעי, וג'ונתן היה מאוד מאוד רוצה בכך, היא תהייה חייבת להצמיד לדן מרטין 'הדרכה', קפטן, כי מרטין עדיין אינו יכול.
וואטרסס כתב למרטין וסלאחטר אחרי המירוץ ביום רביעי:
Jonathan Vaughters ‏@Vaughters 17h
Very nice work today @DanMartin86 and @tomjelteslagter .... Very nice indeed.
והוסיף גם:

I sent @DanMartin86 an email after he dropped out of Amstel: "It's time for you to start being a leader".... He rose up to the challenge!

ועל הציוץ של וואטרס לאחר המירוץ אתמול קפץ מר קימאג' (פול):

Paul Kimmage ‏@PaulKimmage 10h
@Vaughters @DanMartin86 Being a 'leader' has nothing to do with winning.

אז מה צריך בכדי להיות קפטן? על כך ענה וואטרס:
Jonathan Vaughters ‏@Vaughters 10h
@PaulKimmage @DanMartin86 couldn't agree more. But it has a lot to do with helping out the team, even when you feel poorly and not quittin

לגארמין יש קפטן/'מדריך' מושלם בשביל דן מרטין ביום ראשון, אחד שמטרותיו ויכולותיו אינן כאלו שמאפשות לו מאבק על מקומות דוכן במירוצים היומיים הללו (אולי, פרדוקסאלית, הלייאז' היה יכול דווקא להתאים, בסיטואציה מסויימת), וכך מלאכת ההדרכה תיעשה מבלי כול תחושת החמצת הפוטנציאל האישי: ריידר הייז'דאל. הייז'דאל הרי בוודאי מכיר טובה למרטין על כך שעמד לצידו לעת צרה (צרורה), לאחר שנתגלה בשנה שעברה שהקנדי אמנם נשאר אותו רוכב, (עילג), בעל חזות נעימה רכה מבוישת ואדיבה שחשבנו שהינו, אך טמן אף הוא ידיו די עמוק בצלחת התרופות;
הייז'דאל עשה זאת בעבור מרטין בעבר, ממש בקרוב - בשנה שעברה (שנגמרה בזכיתו של מרטין במירוץ); ועוד משהו - הייז'דאל בשלב הטענת קילומטראג' וכיוונים אחרונים של מנועו לקראת הופעתו בג'ירו, בעוד שבועיים, כך שהדרכה במירוץ המסובך וההררי הצפוי ביום ראשון תשרת היטב גם אותו.
גארמין טוב יעשו אם יצליחו לשלוח נציג לקבוצת הבריחה ושוב לשחרר את הקבוצה מחובת הרכיבה בחזית, אך ספק אם תאפשר הדבוקה שוב את יציאתו של ראמונאס נברדאוסקאס שעלול לאיים עליה בעוצמת רכיבתו - לגארמין יש יותר מהליטאי בכדי לעשות ת'עבודה.


Cote de la redoute
 

 

קטיושה. פוריטו רודריגז
קטיושה נראו טוב בחץ וואלוניה ביום רביעי בשלבי המירוץ הסופיים, אך נוכחותם של הפועלים האדומים בחזית במספרים גדולים בשלבים אלו לא עזרה ואולי הייתה להם אף לרועץ - מוראנו, אולי מחוסר ברירה עקב המיקום הקדמי של שומריו, הקדים במקצת להגיע למרגלות הקיר, והחל מטפס על הקיר ראשון מבין הבכירים, וזו פוזיציה בעלת כשל לרוכבים מסוגו, דבר, שבנוסף כנראה לכך שלא מצא את רגליו בשלב זה: "Today we arrived so fast. I could not respond the others" מנע ממנו להגיב והוא סיים רק שמיני.
הרוכב המוגן ומועמדה של הקבוצה הרוסית ביום ראשון בליאז' הוא כמובן לא מוראנו אלא פוריטו רודריגז, שמוראנו ישמש לו כאיש כנף. פוריטו, לאחר התאונה ביום ראשון באמסטל, שקטעה בעבורו את המירוץ ושלחה אותו לבדיקות בחדר מיון קרוב, פגש שוב את האספלט ביום רביעי 3 קמ לסיום, בתאונה שכללה גם את קונגו, ועקב כך אמנם לא הצליח לעזור בסיום לחברו הספרדי אך הצליח לסיים ונדמה שהוא בסדר. I had pain the whole day but I am glad I could finish the race. This will be useful for a better Liège

פוריטו רוצה כבר את התואר הנחשק מליאז' בארון המשפחתי בקטלוניה. הוא היה כבר מאוד קרוב בשנה שעברה, ורק הופעתו, ללא כל התראה, של דן מרטין שהגיח לפתע מאחור, מדלג יחידי מאותה קבוצה שממנה ניתק הקטלוני מגע זמן קצר קודם לכן, ניצמד אליו על הראמפה המובילה אל הקו, קצת לפני הפניה האחרונה שמאלה, ואז התקיפו, גולש אל הקו ומנצח את המירוץ, מנעה ממנו הגשמת יעד ומימוש חלום.
פוריטו רכב מירוץ מושלם בשנה שעברה (גם בפירנצה...), אך כבעל נסיון רב יודע שמירוצים מסוג זה דורשים לא רק יכולת ו'יום' - בכדי לנצח חייבים להתקיים כולהתנאים, ואלה - 'כל התנאים' - לעולם לא בשליטתנו.


Cote de Saint-Nicolas
 

 

La Doyenne -מסלול וסלקציות

כמה יטפסו?

ב-263 הקילומטרים של הליאז' באסטוניה ליאז' במהדורה העכשווית הרבה - 22 ק"מ של טיפוסים מסווגים ועוד הרבה הרבה חסרי סיווג.



סלקציות
התקפות הסלקציה המשמעותיות הראשונות מתחילות בדרך כלל ב - Côte de Stockeu, שיופיע ביום ראשון לאחר 173 ק"מ, 90 לסיום. הסטוקו היא ראמפה בת קילומטר בודד אך בשיפוע תלול בממוצע של 12% (סקיצה בתחתית).
אין לצפות להתקפות מהכלים הכבדים לפני הקילומטר ה-218, 40 ק"מ לסיום, ב-Côte de la Redoute (סקיצה בתחתית), טיפוס של 2 ק"מ ב-8.9%, שבפסגתו יהיה אפשר כבר לדעת מי לא במירוץ ואולי מי מהבכירים נשאר בדד.
10 ק"מ לאחר הרדוּט מופיע ה-Côte des Forges (אחד השינויים ביחס לשנה שעברה), טיפוס של 1.9 קמ ב-5.9%, ו-12 ק"מ אחריו, 19 לסיום, מגיעה נקודת ההתקפה המשמעותית הנוספת (הסרטון המצורף וסקיצה בתחתית) ב'מעלה צוק העיטים', Côte de La Roche-aux-Faucons, מתלול של 1.5 ק"מ ב- 9.3%, ועוד לפני השיפוע שיוביל עד לקו, שהוא טיפוס לא מסווג של 1.5 קמ ב-5% יופיע הטיפוס המפורסם ב-Côte de Saint-Nicolas, טיפוס של 1.2 קמ ב-8.6%, 6 ק"מ לסיום.


 

מה שאפשר להבין מכל זאת ומבלי מאמץ רב הוא שהכלים הכבדים יעשו ככול אשר ביכולתם בכדי שלא לבזבז כול אנרגיה יתרה ויחכו עד לטיפוס ברדוּט, ורק שם יחלו להחליף ביניהם מהלומות סלקציה שילכו ויתגברו בצוק העיטים ובסנט ניקולא, משאירים את בעלי הרגליים החזקות למאבק ממש עד לקו.

האם מסלול המרוץ השנה, לאחר ההתאמות והשינויים, חזרתו של 'מעלה צוק העיטים' וההוספה של ה-Côte des Forges בתווך מתאים רק למטפסים או גם לפנצ'רים, וכך ג'ילבר יכול לראות עצמו כבעל סיכויים, או שטבע הטיפוסים משאיר את במה רק למטפסים ו/או 'בעלי יכולת טיפוס' - רודריגז, ניבלי, וולוארדה, מרטין וקוויטקובסקי (ואולי עוד מספר אופרטוניסטים שיזרח יומם)? קשה לדעת.


cote saint Nicolas


Cote de la Redoute

 


Roche au Faucons

 


Côte de Stockeu

 

 

 

גדי שניצר


רוב הזמן עוקב וכותב (ורוכב), ובייחוד מנסה לפענח את כל הקשור ברכיבה ובמירוצי אופניים.
מפרסם גם את הבלוג La côte de la roche-aux-faucon rocheauxfaucons.blogspot.co.il

  • © Dominique LUZY - Fotolia.com

סגור