לקראת מרוץ ה"אמסטל גולד"

| שתף |

ביום ראשון יוזנק מרוץ האופנים "אמסטל גולד" ובו יעברו הרוכבים 34 טיפוסים הפרוסים לאורך 251 הקילומטרים של המרוץ.

תאריך: 19/04/14, מאת: גדי שניצר

 



שלושים וארבעה טיפוסים, תיאור מילולי


 The Amstel Gold Race, which features 34 exhausting climbs over its 251.8km course ultimately comes down to who is the world's best rider on the day 
Nathan Haas

    

 

המסלול

האמסטל גולד הוא החדש מבין המירוצים הקלאסיים של האביב (1966), ומתרחש באיזור לימבורג בדרום מדינת הולנד (הולנד הוא שמה השגור בעברית של המדינה, על שמם של שני מחוזותיה המרכזיים, הצפוני והדרומי, של 'ארץ השפלה', Nederland בלועזית), שהוא גם האיזור היחיד חסר המישוריות במדינה.
וכך האמסטל אכן חסר כל שקט טופוגראפי, ו-34 הטיפוסים הפרוסים לאורכו (251 ק"מ), שבם יטפסו הרוכבים ביום ראשון, מצטברים לגובה ממוצע של יום טיפוס באחד מהטורים הגדולים (~ 4000 מ'), ובהתאם לכך אף טבעם הגופני של המתחרים - ה-Hardmen מפנים עתה מקומם לסוג רוכבים אחר - מתמודדי דירוג כללי 'רגילים' ויתר פאנצ'רים - רוכבים בעלי יכלת 'דילוג-גבעות'.

כפי שאפשר לראות ברשימה שמעלה, הכמות היא הקובעת, ואנו נקבל ביום ראשון כמות גדולה עד מדי של טיפוסים קצרים (יחסית) ובשיפועים משתנים, חלקם, בדרך כלל הקצרים יותר, תלולים, והארוכים יותר (עד ~ 2 קמ) קצת פחות, ובשונה מחלקו הראשון של האביב שבו נתקלו הרוכבים במשטחים 'מחוספסים', הרכיבה באמסטל היא על משטח אספלט סלול כהלכה.
החלק המסובך השני של המסלול הינם נוכחותם של שלל אמצעים לבקרת מהירות בדמותם של שלל 'רהיטים', כפי שפיתחו מיטב מוחות הולנד בנסיון לשמור על בטיחותם של רוכביה הרבים של ארץ השפלה.

הקבוצות


BMC

הקבוצה השווצרית-אמריקאית מביאה איתה את פיליפ ג'ילבר, ועוד כמה עוזרים. ברשימה העוזרים אפשר למצוא אף את שמו של סמי סנצ'אס, שקרוב לוודאי ינסה לעשות מעשה - הרי הוא חייב להוקיר תודה איכשהו על ההחתמה שנתאחרה לה (אם כמובן יוכל למצוא משהו ברגליים, אך לפי מה שראינו ממנו לאחרונה בחבל הבאסקי קשה להאמין שיש שם עתה הרבה), אך צוות העוזרים שמגיע הוא בדיוק מהסוג (הממושמע וחזק עד מאוד) שהבלגי אוהב בשביל להגן ואף לשלוט בו, כך שהכל מונח לפתחו (ויכלתו) ביום ראשון. ז'ילבר היה נראה טוב ביום רביעי בבארבנצה (נצחון ראשון העונה), והוא מכיר כמובן היטב את הקאוברג - מלפני ומלפנים (ניצח פעמיים את האמסטל וזכה אף בתוארו העולמי באיזור - כבר על וורסית הסיום הנוכחית, לפני שנתיים, וכך הוא בעל ניסיון מספיק בכדי שלא להתפתות טרם עת, ויחכה עד לנקודה הנכונה על הגבעה בכדי להתקיף. לפחות פודיום.

Belkin


“Bauke is our captain. Paul Martens and Lars Petter Nordhaug also have a free role"

(Frans Maassen, Belkin SD)
אין הרבה מה לומר מלבד זאת שמולמה נראה היה בחלק האחרון בחבל הבאסקי כמי שמוצא משהו ברגליים, האם זה יספיק עתה, במירוץ הביתי היחיד של הקבוצה ההולנדית? לא. למולמה ספק אם יש בעיטה מתאימה לקאוברג - אולי המצוינים לעיל כבעלי כרטיס חופשי יוכלו להפתיע מרחוק יותר.


OPQS

"It's kind of like a Tour of Flanders with hills, but without the cobbled sections" 
Wilfried Peeters", OPQS SD

האומגה מגיעים עם קוויטקובסקי כרוכב מוגן, ועם שטיבאר (שמחזיק כפי הנראה עדיין מספיק כושר ועוצמה ברגליים אחרי החלק הראשון של האביב בפלאנדריה ורובה), וווּט פוּלס (הופעה מצויינת בטור הבאסקי, עם ניצחון בקטע, אך אכזבה מסוימת בבארבנצה) כבעלי כרטיסים חופשיים, ואיתם מגיע הגורר טוני מרטין, ואף באקלנדס, שהוא מסוג קלפי הרויאל פלאש בכל הקשור במהלכים קבוצתיים, ואף קלף הטיפוח אלאפיליפ הצעיר. פיאטר סרי (שנראה טוב בחלק המסיים ביום רביעי בברבאנצה) וגולאש משלימים את הצוות. לרשות לאפאברה עומדת (שוב) אחת הקבוצות הטובות אף בחלק השני של מירוצי פריחת האביב. אם קוויטקובסקי לא יאבד את הריכוז בלחצים הגוברים עמוק אל תוך הקאוברג, הוא בהחלט מועמד פודיום לגיטימי.

Movistar

מוביסטאר מביאה את ואלוֶרדה ואיתו שבעה עוזרים חזקים, שמתוכם צפוי כנראה ג'ון איזגירה לנסות להצטרף לאחת הבריחות המאוחרות, ולאפשר כך לכוכב מרווח 'אי-מאמץ-מלא' מסוים בקילומטרים האחרונים. במוביסטאר ירכב גם רוחאס, שהוא בעל יכלות סיום בלתי מבוטלות, ויוכל להעניק תמיכה כפולה לואלורדה בסיום בקאוברג, אך אין לצפות שמי מרוכבי הקבוצה הספרדית יעשה משהו עד כדי איום על כוונות הקבוצה להריץ את ואלורדה לניצחון. ואלורדה נמצא בכושר שיא מתחילת העונה (שבעה נצחונות עד כה), והוא בעל בעיטה חזקה בכדי לדלג על הגבעה, ואף יכלת לסגור עניין בישורת, ואינו נופל במאום מהיריבים שאותם יפגוש ביום ראשון. פודיום.

Astana

אסטנה מגיעה (גם) עם ניבלי. ניבלי אינו בעל יכלת בעיטה מהסוג הנחוץ בסיום באמסטל (קשה לשער שהסיציליאני אינו שם יהבו יותר על הליאז' בשבוע הבא - אופיה מתאים לו הרבה יותר, וגם, מעניין יהיה לראות איך מתקדמת הדיאטה של הסיציליאני לאחר שנראה מלא משמנים בסאן רמו), אך לקבוצה מספר רוכבים 'דמויי ניבלי' (ורזים), שצפויים לשחק משחק טאקטי קבוצתי בסיום, ועלולים להערים קשיים רבים על נסיונותיהם של קבוצות המתמודדים הבכירים לשלוט בחלק האחרון של המירוץ, בגלישה לכיוון הקאוברג. ווסטרה נראה כבר לאחרונה (הקטע האחרון בקאטלוניה) מבצע מעשה אלים, ממרחק, ולקאזחים/איטלקים יש עוד כמה מסוג זה - למעשה כלם - גאספרוטו, איגלינסקי (מקסים) פוגלסאנג, בוזיץ', גאבצי וגריבקו. קשה לדעת.


לאמפרה מרידה

קונגו נראה טוב לאחרונה (ובכיסו כבר נצחון אחד במירוץ ההולנדי, ב-2008, שזה כבר מזמן), והגבעה בסוף היא כסף קטן בעבורו, אך הישורת המסיימת לא, וספק אם הוא יוכל לייצר לעצמו מרווח בטחון מספק בפסגה על מנת להמשיך עד לקו. לאיטלקים יש אף עוד שניים - את אוליסי ואת קושטה. אוליסי בעל יכלות סיום בלתי מבוטלות, אך במקרה שלו מאבק ראש בראש מול הבכירים (האמיתיים) בעולם קשה ניבוי, וקושטה מנסה עדיין להסיר מעל עצמו את 'קללת (חולצת) הקשת בענן', גם במקרהו הליאז' מציעה אופציות ריאליות יותר בכדי להיאבק על מקום על הדוכן.


אוריקה גרינאדג'


אוריקה מגיעה עם שני קלפים, שלפחות אחד מהם (גראנס) כבר ראה הכל, והתנאים, גם הגאוגרפיים (מרחק), גם אלו הטופוגראפיים (עולים ויורדים עולים ויורדים), ואף תנאי השטח (ימינה שמאלה ימינה שמאלה, ללא הפסק, ואף 'רהיטי בקרת המהירות' שיעודם בימי חול הינו נסיון לוויסות מהירותם של כלי הרכב הממונעים, בכוונה להגן על רוכבי האופניים הרבים בארץ המישור, ושמקשים ב'ימי חג' על שטף תנועתם של מהירי התנועה שבהם שבחרו להתחרות...), שמצריכים שליטה גבוהה בכלי המוצמד מתחת לגוף, כל אלו לא אמורים להוות מכשול בלתי עביר בעבורו. משלושת המירוצים הארדנים דווקא האמסטל הוא המתאים לו ביותר - הוא בהחלט יכל לטפס בגבעות הללו, והוא כידוע גם יכל להאיץ אל הקו, גם במיאוץ המוני ואף במיאוץ מקבוצה מצומצמת. גראנס נראה באחרונה 'משאיל' את גלגלו האחורי למייקל מתיו, שנמצא בכושר נפיץ, ונדמה שיבקש ואף יקבל עתה בתמורהתמיכה-בעבור-תמיכה. לפחות פודיום.


טינקוף סאקסובנק

הקבוצה הדנית יודעת היטב שקרויזניגר ("I don’t feel at my best yet, but you never know”) , האלוף המכהן, איבד תמימותו, והינו רוכב מסומן, אך הצ'כי מאידך גם חסר בבעיטה נחוצה בכדי לעשות זאת באם יגיע עם יתר הבכירים לרמפה האחרונה בקאוברג; אך הטינקוף סאקסו מחויבת במפרעת-תשלום-על-החשבון ליד ימינו של קונטאדור בהמשך הדרך, והארדנים מופיעים בחוזהו כמירוצי תנאי לעצם קיומו. גם במקרהו של קרויזינגר הליאז' מתאימה יותר. צמד הסורנסנים פירס קרון והאחרים בצוות יבצעו את כל המשימות הקבוצתיות כפי שכתוב ב(כל) ספר לימוד בסיסי למירוצים.


קטיושה


הקבוצה הרוסית מתחילה לדחוף לחזית את שני הפוקט רוקטס הספרדים שלה, רודריגאס ומוראנו, שיחלקו בעול יעדי הקבוצה בשבוע הקרוב, והצמד יודע היטב איך חולקים מצע משותף: בהתאם לאנרגיה הזמינה ברגעים הקריטים. גם פוריטו וגם מוראנו יכלים ומתאימים לשלושת המירוצים הקרובים.
לפחות אחד מהתארים יסע לספרד.

מי עוד?

מיקל קונדה יודע דבר או שניים על מירוצים, ויותר מכל הוא בעל עין חדה בכל הקשור ברוכבים שמחוץ לראדאר C-Cycling

 


הקאוברג



אדום לוהט באמצע
 

גדי שניצר


רוב הזמן עוקב וכותב (ורוכב), ובייחוד מנסה לפענח את כל הקשור ברכיבה ובמירוצי אופניים.
מפרסם גם את הבלוג La côte de la roche-aux-faucon rocheauxfaucons.blogspot.co.il

  • © Dominique LUZY - Fotolia.com

סגור