מרוץ בית גוברין - הזווית הנוספת

| שתף |

מירוץ בית גוברין אתמול, ממשיך שינוי מגמה מעניינים ביותר בתחום תחרויות הכביש בישראל.

תאריך: 20/03/11, מאת: נתי ים

השינוי הבולט ביותר היה פסילתו של מקצה הנערים בתחרות. לאורך מספר שנים התנהל דיון בין מספר מאמנים והוועדות המיקצועיות השונות באיגוד האופניים, כיצד לגרום לרוכבי הכביש הצעירים לפתח ייצר תחרותי ומהירות ממוצעות גבוהות יותר תוך נטילת אחריות וסיכון לתוצאה הסופית. היות והתחרותיות בעבר היתה ניזונה ממאבקי הכוח והאגו בין המאמנים השונים שהגיעה לרמה אישית, ניראה היה כי האחריות לייצר התחרותיות הועברה לצעירים והוריהם דבר שיצר משמעות עמוקה יותר להגעה משותפת משהו, לקו הסיום. 

בשתי אליפויות ישראל 2004 ו- 2010 הונהגה מגבלת זמן הקפה למיקצה הנוער שהביא לפסילתם של מספר לא מועט של מתחרים, אך השנה ניראה כי הקדטים/נערים הם המטרה הנכונה. כבר במירוץ הקריטריום בחיפה קוצר מסלול התחרות/מספר ההקפות על ידי השופטים והמארגן לאחר התייעצות והסכמת המאמנים עקב התנהלות איטית של המקצה, ואתמול בתחרות ניפסל המקצה כולו.
מעניין לראות בשבת הקרובה את התנהגות דבוקת הנערים במירוץ "ליגת המצויינות בכביש" המאורגן על ידי קובי פורת ומועדון "מאסטרס חיפה" באיזור התעשיה "בר-לב".

השינוי הנוסף הוא העלייה באיכות של מקצה ה"מאסטרס-פרו" שמציין בהמשך שינוי איכותי במקצה ה"עילית" .
הגעתם של מספר רוכבי עילית לשעבר לתוך שורות קטגוריית "הפרו" העלתה את איכות התחרותיות בשורות המיקצה ותחייב לדעתי רוכבים רבים לבחון את תוכנית האימון שלהם מחדש, או את בחירת הרישום שלהם בהמשך העונה. הקטגוריה מקבלת עתה את האיפיון האמיתי שלה: מקום לרוכבים חזקים אשר מוכנים להשקיע שעות אימון והתנהלות תחרותית מקצועית אך לא ברמת העילית. הקפה אחת פחות ורק כקמ"ש 1 ממוצע פחות מהעילית הפכו את המירוץ לאינטנסיבי ביותר, מה שהקשה גם על "הנשים עילית" לשרוד את שינויי הקצב החריפים של ההקפה הראשונה. היום ניתן לשאוף בהחלט שמקצה "נשים עילית" ידרש לשמור על המיקום בתוך "טיגורית הפרו" כמנוע לשיפור אכותי ברמת ה"נשים עילית".

גם העלייה המשמעותית במספר הנשים בקטגוריות השונות לאורך השנים האחרונות מבטיחה מנוע נוסף לצמיחת הענף התחרותי הישגי באופני הכביש לנשים – מענין יהיה לראות את מירוץ הנשים הראשון המתקיים בשבת הקרובה (26.03.2011) ומוזנק ממיתחם האיירפורט-סיטי, מספר הנשים המשתתפות ומספר הנשים אשר יגיעו לספרינט הסיום עם העילית.
ולסיום: אין ספק כי חל שינוי במקצה העילית. קטגוריית הנוער השנה אגרסיבית יותר מבשנים הקודמות, כאשר לקו הסיום מגיעים יותר רוכבי נוער במיקום כללי טוב יותר מבעבר, ניראים יותר בבריחות השונות ומצליחים לייצר דומיננטיות מסויימת בדבוקה המפוהקת של רוכבי העילית. הדבוקות המגיעות לקו הסיום הן קטנות יותר מבעבר ויש אפשרות כי ה"עילית" תהפוך להיות בסופו של דבר הולמת לשמה כאשר רק רוכבי קצה, יוכלו לעמוד בקצב ובעומס התחרותי אשר יהיה בה.

 

סגור