עצות שימושיות לרצים המטיילים בעולם

| שתף |

במקרים רבים אנו שומעים על רצים החוזרים מחופשה ואומרים: "כל הכושר ירד לי", או "בקושי הצלחתי לרוץ"....בכתבה הבאה מספר עצות שימושיות שיעזרו לכם לעבור את החופשה או הנסיעה בשלום ואפילו לשמור על כושר.

תאריך: 16/06/16, מאת: SPORTWEB

בתקופת החגים עונת התיירות בשיאה, ואם יש דבר שמטריד רצים כאשר הם לפני נסיעה זה כיצד יצליחו לשלב את אימוני הריצה במסגרת הטיול המשפחתי? לחילופין, הרבה רצים טסים במסגרת עבודתם ונאלצים להתאים את אימוני הריצה לתוך לוח זמנים צפוף ביותר, איך עושים את זה? במקרים רבים אנו שומעים על רצים החוזרים מחופשה ואומרים: "כל הכושר ירד לי", או "בקושי הצלחתי לרוץ"....בכתבה הבאה מספר עצות שימושיות שיעזרו לכם לעבור את החופשה או הנסיעה בשלום ואפילו לשמור על כושר.
 

אריזות

ארזו תמיד בתיק נפרד נעליים ובגדי ריצה ובגדים להחלפה. אף פעם אי אפשר לדעת האם יהיו עיכובים בטיסה, או חלילה שהמזוודה לא תגיע. לכל מקרה, יהיו לכם מספיק בגדים לבצע אימון בלי להיות תלויים בדבר. מומלץ לטוס שאתם כבר נועלים את נעלי הריצה שלכם. באופן כזה, תוכלו ללכת בנוחות את המרחקים הארוכים יחסית בשדה התעופה, נכון, זה לא ריצה, אבל זה עדיין בתנועה, וגם זה נחשב.

הזמנת מלון וריצה בחדר-הכושר

כאשר אתם מתכננים את הנסיעה, השתדלו להזמין בית מלון שבו חדר כושר. לעיתים רבות המלונות הממוצעים בעלי עלות סבירה הם חסרי חדר-כושר, ואם כבר יש בהם חדר-כושר בדרך כלל הוא מצוייד במסילת ריצה אחת (במקרה הטוב) שמעלה אבק. ראשית - עדיף משהו מאשר שום דבר. ושנית, למען נוחיותיוכם והשקט הפנימי מומלץ לשדרג מעט את המלון ולהנות מחדר-כושר על כל צרה שלא תהיה. נכון שאנחנו בעד ריצות בחוץ ותוך כדי כך להנות מהאזור החדש, אבל לפעמים לוח הזמנים מאד צפוף, גם בטיול עם ילדים או בנסיעת עבודה ולכן טוב לדעת, שבבוקר מוקדם או בסוף היום, תוכלו להשלים את האימון שלכם.

נקודה נוספת - יש יעדים שכאשר תגיעו אליהם, ממש לא תרצו לרוץ בחוץ, אם זה מבחינה בטיחותית או מבחינת אפשרויות הריצה באזור.

הכרת היעד

טרם הנסיעה בידקו את האזור אליו אתם טסים. חפשו מועדוני כושר מקומיים במידה והמלון שהזמנתם לא מספק, וכן בדקו האם יש מועדוני ריצה פעילים. בערים רבות בעולם פועלים סיורי ריצה בתשלום או בקשו להתארח במועדון ריצה מקומי. במידה ולוח הזמנים שלכם לא מאפשר הצטרפות לריצה קבוצתית, בקשו מהרצים המקומיים עצות והמלצות לריצה במקום. ניתן גם לבקש מהצוות בקבלה מידע על הפארק הקרוב או מסלול מומלץ לריצה בקרבת המלון.

התאמת איכות וזמן האימון

אם כבר מצאתם זמן לצאת לריצה במהלך הנסיעה חשוב שתתאימו את סוג האימון. אם אתם קצרים בזמן, אבל מרגישים טוב ולא עייפים, נסו לבצע ריצה קצת יותר מהירה, כדי לא לאבד כל מה שהשגתם באימונים עד הנסיעה. אימוני פרטלק מצויינים לטיולים בחו"ל, למשל: 10 דק' חימום, 6 חזרות של דקה מהר עם 2 דק' ריצה קלה בינהם, ו-10-15 דק' שחרור. אפשר להשיג המון גם מאימון של 30-40 דק'.

אם אתם עייפים, צאו לריצה קלה כדי לשחרר את הרגלים מהיום הארוך בישיבה בפגישות או כדי לנקות את הראש מיום מעייף בגן החיות עם הילדים....

אימון מדרגות

במידה ולא הצלחתם להשיג חדר-כושר ולא מתאפשר לרוץ בחוץ, נצלו את מדרגות המלון לביצוע אימון מדרגות איכותי. עדיף משהו מאשר כלום, כבר אמרנו. אימון מדרגות יכול להשתוות לאימון כח של סקווטים או מכרעים.

הקפידו על ביצוע גמישות ומתיחות

לא משנה מה יהיה לוח הזמנים שלכם וכמה תספיקו לרוץ, תמיד יש זמן למתיחות וגמישות. אם זה בבוקר לאחר הקימה או בערב לפני השינה, שמרו על המפרקים שלכם ובצעו מספר מתיחות. ניתן להשתמש גם ב"סטיק", מוט מצויין לעיסוי השרירים שניתן לסחוב לכל מקום, או בגליל יוגה.

תזונה

קשה לשמור על תזונה בריאה ונכונה במהלך טיול, ואנשים רבים (לא רק רצים) נוטים להעלות במשקל במהלך נסיעות. על מנת ל"מזער נזקים" ארזו בתיק חטיפי אנרגיה שאתם אוהבים, במקרה שהארוחה הבאה שלכם מתעכבת, יהיה לכם משהו לנשנש בינתיים. כאשר תנחתו ביעד, כנסו לסופרמרקט הקרוב וציידו עצמכם במזונות בריאים - יוגורט, פירות, מיץ טבעי ומים מינרלים. אלו, יגרמו לכם להרגיש יותר טוב כשאתם חייבים משהו לנשנש, וכן שיהיה לכם אוכל זמין לפני האימון ואחרי האימון.

נסיעה טובה!

  • © HappyAlex - Fotolia.com

סגור