תזונה בחג הפסח - לעבור את החג בשלום

| שתף |

חג החרות או חג הכבדות...?לכבוד החג קיבצה הדיאטנית הקלינית נטעחן ליבנה מספר טיפים על איך לעבור את החג בשלום, תוך הנאה מוחלטת ומלאה מכל ארוחות החג והמפגשים החברתיים שתמיד אבל תמיד כוללים ארוחות דשנות ולאו דווקא ארוחת בריאות.

תאריך: 31/03/15, מאת: נטעחן ליבנה

הנחיות לשבעת ימי החג:

ערב החג הוא המכשלה העיקרית, יש להקפיד להגיע לארוחת החג במצב שבע יחסית, כלומר לאכול במשך כל היום ארוחות קטנות (זכרו ההמלצה היא 6 ארוחות קטנות במהלך היום), כשהרכיב העיקרי של כל ארוחה יהיה ירקות טריים או מבושלים בתוספת גבינות רזות 3-5% ופירכיות אורז (שימו לב!!! כל פירכית=35 קלוריות, כמעט פרוסת לחם קל).
ארוחת החג עצמה, השתדלו רק לטעום מכל הברכות, השאירו מקום לארוחה העיקרית ("מסמר הערב"), השתדלו ללגום 4 שלוקים של יין ולא 4 כוסות (כוס יין אדום יבש=80 קלוריות, כוס יין אדום מתוק=160 קלוריות).

הקפידו שארוחת החג תכלול המון ירקות, אפשר להתחיל בצלחת מרק גדולה לה אפשר להוסיף קניידלך אחד (לשני יש בדיוק אותו טעם.... אין צורך לבדוק עשיתי את העבודה בשבילכם).
איך אפשר בלי הגפילטעפיש של סבתא, אחד ולא יותר, ארוחה שלמה מחכה לנו כאן....
נסו לאכול לא יותר ממצה אחת רגילה או שתי מצות קלות (גם פה כבר עשיתי עבודת שטח, הן ממש טעימות ומכילות חצי מהקלוריות של מצה רגילה).

בחרו לאכול בקר או עוף ולא גם וגם, העדיפו חלק עם כמה שפחות שומן עליו.
שימו לב שאתם אוכלים לא יותר מרבע צלחת של תוספת (אורז/תפו"א וכדומה...)
ואיך אפשר בלי קינוח..... הבחירה בידכם, אחרי הכל זהו חג החירות, אך שימו לב, תמיד עדיף פרי או כוס סלט פירות. אם ממש בא קינוח אחר אפשר אבל גם פה כמו תמיד צריך לעשות את החישוב של עלות ותועלת, מבחינה קלורית כמובן, אז שימו לב!!!!

עוגיית קוקוס (לא זאת עם הציפוי שוקולד )= 125 קלוריות
עוגיית בוטנים (שוב ללא ציפוי השוקולד)= 150 קלוריות
20 גרם אגוזים (חצי חופן)= 160 קלוריות
פרוסת עוגת טורט=160 קלוריות
חצי פרוסת עוגת שוקולד = 160 קלוריות

וליתר ימי החג, זיכרו המפתח להצלחה הוא בתכנון מראש, אם אתם יודעים שמחכה לכם ארוחה גדולה באותו היום הקפידו על ארוחות קטנות והתנהלו בדיוק באותה מתכונת של ארוחת החג הגדולה

לאורך כל ימי החג הקפידו על שתייה מרובה, מינימום 10 כוסות מים ביום, אם נורא מתחשק מתוק, תמיד העדיפו משקאות דיאטטים ועדיף לא מוגזים.

ולא לשכוח להתאמן, זהו חג האביב והפריחה, צאו לטיול עם המשפחה או עם החברים, הקפידו לשמור על תוכנית האימונים שלכם, ואם קשה לכם אז לפחות הקפידו על צעידה מהירה לפחות שלוש פעמים במשך החג.

חג שמח וכשר!

 

נטעחן ליבנה הינה דיאטנית קלינית, B.Sc, יועצת תזונה ל קבוצות הליכה במרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב

 

 

  • © grafnata - Fotolia.com

סגור