טעויות של טריאתלטים מתחילים

| שתף |

בעוד כחודש תיפתח עונת הטריאתלון. בכתבה הבאה, כל הברים שלא הייתם רוצים שיקרו לכם בטריאלון הראשון.

תאריך: 11/08/14, מאת: מיכל קוברסקי

עונת הטריאתלון הקרובה נפתחת בתחילת ספטמבר עם טריאתלון עכו הנוסטלגי השב לתחיה. לקו הזינוק יתווספו טריאתלטים חדשים ובלתי מנוסים שיעמדו לראשונה בתחרות מסוג זה, וסביר להניח שאף יתמכרו לדבר. בגלל שמדובר על תחרות הכוללת בתוכה שלושה ענפים שונים וציוד רב יחסית המקום לטעויות גדול. מתוך ניסיון של כחמש שנים בענף ושלל טעויות ותקלות שחוויתי על בשרי ארשום לכם מספר טעויות מיותרות וטיפים יעילים על מנת שתוכלו לדלג על הבור שרבים וטובים נפלו בו.

מספר הברזל
מלבד המספר אותו נושא המשתתף על חולצתו יש לוודאא שהוא יופיע באופן בולט בעוד כמה מקומות:
א. על הזרוע והרגל - יש לסמן את המספר בטוש שחור בלבד על הזרועות והרגל. יש לרשום על השוק האחורית את הגיל, המקצה (S-sprint / O-olimpic) והמין (F –female / M- male). במידה ואתם מחליטים למרוח קרם הגנה על הגוף, הקדימו לרשום את המספר על העור לפני שתימרחו.
ב. על האופניים - חברי איגוד הטריאתלון מקבלים בעת הרשמתם לאיגוד מספר ברזל קבוע, אך בחלק מהתחרויות מקבלים מספרים חד פעמיים . המספר הזמני יגיע כמדבקה אותה יש להדביק סביב מוט האוכף- אך אם מדביקים אותה לא נכון היא עשויה להפוך מזמנית לכמעט נצחית. בעת ההדבקה הקפידו להשאיר מרווח מכוסה בנייר אותו תצמידו למוט ואת שאר המדבקה פתחו מהאמצע לכיוון הקצוות. כך תוכלו להסירה בקלות בסיום התחרות ולהשאיר את המוט נטול שאריות מיותרות.
ג. צ'יפ - הצ'יפ שעל הרגל יכול להשאיר שני סוגי צלקות- הסוג הראשון היא צלקת פיזית כאשר הסקוץ' משפשף את הרגל לכל אורך התחרות ובתוספת המלח של הים גורם לרגל להיראות בסוף כמו רגל של אסיר שניסה לחמוק מהשלשלאות. הסוג השני של הצלקת היא צלקת נפשית- התאמנתם, נרשמתם, זינקתם והצלחתם לחצות את קו הסיום, אך גיליתם שבדרך נפל הצ'יפ. רצועה לא חזקה דיה כנראה תיפול עוד בשלב השחיה ותגרור פסילה עקב אי מדידת זמנים. ודאו כי הרצועה חזקה ונוחה על מנת למנוע את נפילתה וחתכים ברגל.

הכרת המסלול וסדר ההזנקה
מומלץ מאוד להכיר את המסלול לפני התדרוך שמתבצע במעמד הזינוק על קו המים. לעיתים המסלול ושעות ההזנקה משתנים ממש בסמוך ליום התחרות ולכן יש להישאר מעודכנים עד הרגע האחרון. המסלול של הטריאתלון בו השתתפתם בשנה שעברה עשוי להישתנות השנה ולכן אל תסמכו על זכרונכם ועברו על המסלול, וודאו כמה הקפות בכל מקצה והדבר הכמעט חשוב ביותר- הגיעו מספיק זמן לפני לשטח ההזנקה כדי להספיק לעבור בשירותים לפני הזינוק.

סידור שטח ההחלפה
מניסיוני יצא לי כבר למקם את חפצי על קן נמלים (טורפות ואוכלות אדם וטריאתלטים חסרי אונים), ובמגרש חניה מלא זכוכיות. שימו לב שהשטח בו תבצעו את ההחלפה נוח לכם ומאפשר לכם לרוץ בסביבתו יחפים. ידעו את השופטים על מכשולים מסוכנים והזהירו את המשתתפים שלידכם מהפתעות מעצבנות.

הכרת חוקי התחרות
קראו את חוקי התחרות המופיעים באתר האיגוד ומנעו מעצמכם פסילה או עונש הארכת זמן בגלל טעויות קטנות: טעויות נפוצות ומיותרות הינן דרפטינג (אי שמירה על מרווח מספיק ממתחרה אחר בעת רכיבת האופניים), פתיחה והורדת הקסדה לפני הצבת האופניים בעמדת ההחלפה, ריצה עם נגן מוזיקה ועוד.

רכיבה ללא חלקי חילוף
רכבו עם 'תיק עזרה ראשונה' לאופניים והכניסו פנימית נוספת, כפות ומשאבה. לא מומלץ להיתקע אחרי 20 קילומטר עם פאנצ'ר ולסמוך על מזל או מתחרים ידידותיים שיספקו לכם את הציוד.

אל תנסו מה שלא ניסיתם בעבר
תחרות איננה זמן טוב לניסוי כלים. הקפידו להשתמש באותו הציוד איתו התאמנתם: נעלי ריצה, אופניים, משקפת. לבשו בגד או חליפת טריאתלון איתם התאמנתם בנוחיות בעבר והזינו את עצמכם במהלך התחרות בדברים שכבר ניסיתם ובדקתם את השפעתם על גופכם בעבר.


 

  • © synto - Fotolia.com )

סגור