ריצטיול סתיו בחוף עתלית

| שתף |

ריצטיול הפעם מוקדש לסתיו. בריצטיול תפגשו הפעם חול, חבצלות, חצבים וחורבות. במסלול הפעם קיימות כמה אפשרויות, למרחקים של 15, 20 ק"מ או יותר, בעיקר למתאמנים למרתון טבריה ורוצים לשלב אימון ארוך וטיול בנשימה אחת.

תאריך: 16/11/10, מאת: דנה מורן,קובי שביד, גליון מס. 143

ריצטיול הפעם מוקדש לסתיו. מכיוון שבארץ שלנו העונה הזו נמתחת עד לנובמבר, אנחנו מרשים לעצמנו להמליץ על טיול סתיו. בריצטיול תפגשו הפעם חול, חבצלות, חצבים וחורבות (או בשמו המקורי 'אור חבצלות'). ייתכן שבשלב מסוים כבר לא יהיו חבצלות, אבל לפחות תדעו שהן היו שם. חצבים, חול וחורבות סביר שתפגשו.
בתיאור המסלול הפעם קיימות כמה אפשרויות, למרחקים של 15, 20 ק"מ או יותר (בעיקר למתאמנים למרתון טבריה ורוצים לשלב אימון ארוך וטיול בנשימה אחת). זהו מסלול P2P, כלומר Point to Point, לאורך החוף. על הרצים להביא בחשבון שצריך להשאיר רכב בנקודת הסיום. משמעו, שצריך להחליט מראש כמה רוצים לרוץ. חשוב לזכור עוד שאין נקודות שתייה לאורך הדרך, ולכן כדאי להצטייד במים וכמו תמיד, ללמוד מראש את מפת הלוויין. תיהנו.

* נקודת הסיום - לרכב המאסף: במסלול הזה כמה חלופות לסיום הריצה, כולן מפורטות בהמשך. האחת, מושב נחשולים אחרי 15 ק"מ. ניתן להשאיר את הרכב ליד המכולת של המושב. חלופה שנייה - אחרי 20 ק"מ, בכניסה למעגן מיכאל. השלישית - אחרי 31 ק"מ עד לעין תמסח: פונים לכיוון מעגן מיכאל, ומיד אחרי מעבר פסי הרכבת יורדים שמאלה (דרומה) בשביל עפר באורך של כ-800 מטר. מצד שמאל יתגלה סבך גדול שבתוכו הבריכה. הכניסה לשלוש החלופות היא מכביש 4.

* נקודת התחלה - מחנה המעפילים בעתלית: זו לא רק התחנה הראשונה של ריצטיול אלא גם התחנה הראשונה של היהודים שנפלטו מאירופה במהלך מלחמת העולם השנייה ושל העולים שהגיעו לישראל לאחר קום המדינה. נקודת זינוק ראויה בהחלט. את הרכב מחנים בתחנת הדלק הסמוכה למחנה ו... יוצאים לרוץ.

* מבצר עתלית: עוברים על הכביש שממנו רואים את הכניסה למבצר עתלית, ממשיכים איתו וחוצים את רכס הכורכר ליד חרבת קרתה. חוצים את פסי הרכבת וממשיכים דרומה לאורך בריכות המלח של עתלית. חדי עין יוכלו לראות כאן להקת פלמינגו שבאה לחרוף איתנו (5 הק"מ ראשונים). האזור משופע בחצבים, בחבצלות ובמיני פריחות חורף. הערה: כדאי להתייחס לשלב הזה כחימום, כלומר לרוץ בו בקצב איטי ובאותה הזדמנות ליהנות מהפריחות ומריח הים.

* נווה ים - חוף הים: ממשיכים דרומה בין בריכות המלח. את עתלית עוקפים ממערב - רצוי להיעזר במפה המצורפת עד שמגיעים לנווה ים (5 ק"מ), ומשם יורדים לים. את המשך הריצה נעשה על החול הקשה, ממש ליד המים. אחרי ק"מ בודד יש תל שעליו פורחות חבצלות והתצפית לים מקסימה. תל נוסף בדרך הוא תל שאמי (7 ק"מ) עם פריחה ונוף כנ"ל. מה גם שקצת עליות בחול אינן יכולות להזיק...

* חוף הבונים - נחשולים (נקודת סיום אפשרית 1): ממשיכים לרוץ על קו המים עד לחוף הבונים. הריצה היא לאורך המפרצונים היפהפיים של החוף. ממשיכים לכיוון דרום, על סימון שבילים אדום. בק"מ התשיעי עוברים ליד המערה הכחולה (יש שלט!). ממשיכים דרומה לכיוון טנטורה ומושב נחשולים. המסלול עוקף את המושב ממזרח ומגיע עד לשביל הגישה אליו. מי שרוצה לסיים את הריצה אחרי 15-14 ק"מ יחנה כאן את רכב האיסוף. אנחנו ממשיכים לתוך המושב, לכיוון המכולת, ויוצאים על שביל לבן אל בריכות הדגים; שביל ונוח לריצת טמפו למי שרוצה בכל זאת להכניס קצת אופי של אימון לטיול.

* מעגן מיכאל (נקודת סיום אפשרית 2): ממשיכים עם השביל הלבן לאורך בריכות הדגים. בני מזל יראו שקנאים, חסידות, קורמורנים, אנפות ושחפים בואכם מעגן מיכאל. פונים מזרחה לכיוון הקיבוץ עד לעמדת הש"ג, יוצאים, פונים מיד ימינה ורצים דרומה לאורך גדר הקיבוץ. רצוי להציץ לגן הקקטוסים מימין. מי שמעוניין בריצה של 20 ק"מ יוכל לסיים כאן.

* נחל התנינים - עין תמסח (סיום 3): אחרי פחות מק"מ חוצים את כביש החוף במעבר תחתי וממשיכים דרומה לנחל התנינים. עוברים את הנחל - השביל מושך מזרחה לאורך תעלה. מימין יש גשר מעל התעלה - עוברים עליו ופונים ימינה לאורך התעלה ושוב מתחת לכביש החוף (כן, כן. סוג של זיגזג כזה) - אל תוך שמורת נחל התנינים. כדאי לעצור קצת בשמורה ולראות את פלאי ההנדסה הרומיים. הבטחנו חורבות, לא? יוצאים דרומה לכיוון ג'אסר א-זרקה. על הכביש פונים שמאלה ועוברים את כביש החוף - הפעם על הגשר. ממשיכים עם הכביש עד הכניסה לבית חנניה. מול הכניסה למושב פונים צפונה ורצים על השביל הלבן. רצוי לעקוב אחרי השביל במפה כדי לא להגיע לצד הלא נכון של תעלות המים. השביל מגיע סמוך לכביש 4, ושם חוצים את התעלה. בקצה השביל תראו את עין תמסח. השעון יראה 31 ק"מ - ריצה ארוכה לכל מתאמני מרתון טבריה שרוצים ליהנות מריצה וטבע.

ולמי שרוצה לקצר קצת ובכל זאת לראות את עין תמסח: אחרי שרצים לאורך גדר קיבוץ מעגן מיכאל ומיד אחרי החצייה של כביש החוף - במקום לפנות דרומה לכיוון נחל התנינים ממשיכים מזרחה בין השדות, לאורך תעלת המים. כאן כבר אפשר לראות את הסבך של עין תמסח. רצוי ללמוד את המסלול במפת הלוויין.

את תצלום הלוויין של המסלול אפשר להוריד בלינק זה

כמו כן אפשר להוריד באתר זה קובץ בפורמט CRS המתאים לבעלי Garmin או קובץ GPX לבעלי המכשור המתאים