הכל על רצועות TRX

| שתף |

מי המציא את רצועות ה-TRX, אילו תרגילים מומלצים ועוד...הכל בכתבה הבאה

תאריך: 25/05/14, מאת: כתבה פרסומית - אנאירובי Plus

הסיפור שלנו מתחיל ביחידת העילית האמריקאית, אריות הים (ה-SEALS); או ליתר דיוק, עם ארי-ים אחד בשם רנדי האטריק. האטריק חיפש דרך יעילה לשמור על כושר גם במקומות שבהם לא היתה לו גישה לחדר כושר או מרחב פעולה, ובאחד מהניסיונות שלו הוא תפר חגורת ג'וג'יסטו ישנה לרתמת מצנח; התוצאה היתה כלי כושר חדש ויעיל מאין כמותו, שאפשר להאטריק לאמן כל קבוצת שרירים בגוף ולבצע כל תרגיל מוכר בעזרת כלי אחד בלבד. אחרי שירות ארוך ומוצלח, האטריק החליט להחליף את המדים בחליפה, למד שיווק ומנהל עסקים בסטנפורד והקים את TRX – חברת שמייצרת ומשווקת גומיות תליה לאימון; כדי להבטיח שימוש מוצלח בגומיות המתח, חברת TRX גם כותבת אימונים שמתאימים לה.

אימוני תליה הם אימונים שמשתמשים במשקל הגוף של המתאמן ומאפשרים תנועה במגוון רחב של כיוונים וצורות באמצעות גומיות מתח שמתחברות בקלות לכל נקודת עיגון. באמצעות הגומיות הללו, אפשר לבצע שלל שלם של תרגילים, שמפעילים כל קבוצת שרירים בגוף. אימוני התליה הללו הפכו ללהיט בעיקר בקרב ספורטאים מקצועיים, מכיוון שהם מאפשרים אימון גמיש לפרקים בכל כיווני התנועה, ומאפשרים לגוף לעבוד בתנאים משתנים שדומים לאלו שבהם יתקלו על המגרש – זאת בניגוד לאימוני מכשירים, שמאמנים את השרירים בצורה סטרילית, חד מימדית ומדוייקת, ומרגילים את השרירים לנוע רק בצורה אחת.


 

לרשות מתאמני TRX עומדים מגוון גדול מאוד של תרגילים. הנה מספר תרגילים לדוגמאה:

שכיבות סמיכה וקימורים – המתאמן מניח את רגליו בטבעות ה-TRX ואת כפות ידיו על הרגליים. התרגיל מתחיל כשכיבת סמיכה רגילה, שבה המתאמן מוריד את הגוף עד הרצפה – הדבר קשה הרבה יותר עם הרגליים תלויות באוויר. בעליה, במקום לסיים כשהידיים ישרות, המתאמן מקמר את הגוף ומרים את הישבן גבוה ככל האפשר – הרגליים התלויות מסוגלות לנוע לכיוונו, ומאפשרות לקימור להתבצע באמצעו שרירי הליבה ולא באמצעות שרירי הרגליים.

הארכת גב – המתאמן עומד כשידיו בטבעות ה-TRX ומראים אותן מעל ראשו. מהתנוחה הזאת, הוא מקמר את גב לאחור, ואז מושך את עצמו לעמידת המוצא שוב באמצעות גומיות המתח. התרגיל הזה מאפשר לעבוד על שרירי הגב ושרירי הליבה.

סקווט – המתאמן עומד כשידיו בטבעות ה-TRX ואז מוריד את ישבנו לרצפה לכיוון הרצפה, כמה שיותר נמוך תוך השענות על הגומיות. לאחר מכן הוא מושך את עצמו חזרה לעמידה. זהו תרגיל מצויין לשרירי הישבן.

הליכת ידיים ושכיבות סמיכה – המתאמן מניח את רגליו בטבעות ה-TRX ואז מבצע הליכת ידיים אחורה, עד מצב בו הגוף שלו ניצב לריצפה. משם, הוא מבצע שכיבת סמיכה, ואז הולך על ידיו קדימה, חזרה לעמידת המוצא. התרגיל הזה עובד על שרירי הידיים והכתפיים.

 

אלו הם רק חלק מהמגוון הרב של תרגילים שאפשר לבצע באימוני תליה – ככל שהמתאמן כשיר יותר, ככה עולה רמת האימונים וסגנונם. אימוני TRX ואימוני תליה אחרים מומלצים במיוחד לכל אדם שמעוניין באימונים יעילים, מהירים וקשים, ולאלו שלא מחבבים חדרי כושר מסורתיים.

 

מקור: www.trxtraining.com
 

נכתב על ידי אנאירובי Plus

*המוצרים בכתבה זו ניתנים לרכישה באנאירובי פלוס

סגור