מה BLACKROLL עושה בשבילך?

| שתף |

רואים אותם יותר ויותר, ספורטאים מקצוענים משתמשים בהם כבר תקופה ארוכה, מי שנפצע, עשה אתם הכרות בהמלצת פיזיותרפיסט. אבל מה גלילי העיסוי עושים? ומה הם יתרמו לנו?

תאריך: 12/01/15, מאת: trizone.co.il

 

הגליל לעיסוי עצמי או בשמו הלועזי "רולר" הינו כלי עזר לספורטאים, אך לא רק, בכל הרמות והגילאים ולא, לא חייבים להיות אחרי פציעה. שימוש בגליל באופן קבוע יתרום רבות לאיכות החיים בכלל, ובפרט לאיכות האימונים ולביצועים בספורט.

מערכת השרירים יכולה לתפקד ולמעשה מוחזקת יחד בזכות רקמה חשובה אשר לעיתים אינה מקבלת את הכבוד המגיע לה: הפציה. הפציה הינה רקמת חיבור העוטפת ונמצאת בכל שריר, עצם, עצב ואיבר ומהווה מעטפת תלת ממדית המספקת רשת תמיכה לגוף כולו. לפציה השפעה מכרעת על איך אנו נעים, על היציבה שלנו, מערכת השרירים ותפיסת הכאב.

למטפלים שבינינו בוודאי מכירים את Thomas Myers ואת ספרו הנהדר Anatomy Trains המסביר יפה מאוד את תפקיד שרשרת הפציה והשרירים והשפעתם על התנועה והיציבה.
בקצרה, מגבלה תנועתית או כאב באזור מסויים יכולה לנבוע מבעיה במקום אחר בגוף. לגוף דרכים משלו לעשות פיצוי תנועתי על מנת להמנע/לעקוף את הכאב. אך לאורך שנים הדבר יגרום לפציעה כרונית.
אך כאשר עוסקים בספורט, הבעיה/פציעה תגיע מוקדם יותר במידה ויש פיצוי תנועתי (וכמעט תמיד יש) הואיל ואנו מעמיסים על מערכת השרירים ושלד שלנו דרך כלל באופן לא תקין.

שימוש בגליל לעיסוי עצמי ביחד עם מתיחות ותרגול תנועתי נכון על-פי ענף ספורט יעזור למניעת פציעות. לספורטאים מנוסה, הגלילים לעיסוי עצמי יעזרו להתאוששות איכותית יותר (שם המשחק בשיפור היכולות הגופניות) ישמרו על טווחי התנועה ו הגמישות. עיסוי "מיופציה" עצמי באמצעות גלילים ו/או כדורים הינה דרך יעילה, קלה, זולה להקלה על מתח והדבקויות בשרירים ובפציה.

מוצרי חברת BLACKROLL המיוצרים בשוויץ מציעים כלים איכותיים ברמות קשיות שונות (תוצרת גרמניה).
ישנן 3 דרגות קושי לגלילים בהתאם לגודל / נסיון / צורך של המשתמש, גליל סטנדרטי, גליל MED אמצע (20% רך יותר מהסטנדרטי) וגליל PRO מקצועי (50% קשיח יותר מהסטנדרטי) ועוד גליל עם חריצים לרוחב GROOVE היוצר רעידות תוך כדי גילגול ומוסיף להפקת העיסוי גם שיפור בזרימת הדם.
בנוסף ישנם כדורים בגדלים שונים לטיפול נקודתי יותר של נקודות כאב. כלים אלו מספקים עיסוי עצמי איכותי לשרירים ולפציה ברמת השפעה דומה לעיסוי ספורט.

בשימוש קבוע ב BLACKROLL לעיסוי עצמי אנו משפרים את גמישות השרירים ורקמות החיבור, טווחי התנועה משתפרים, איכות ההתאוששות לאחר אימון טובה יותר ובעיקר מזינים את השרירים והפציה ובכך מקטינים את הסיכון לנזק עתידי ו/או פציעת ספורט. בנוסף ניתן לטפל באופן די פשוט בנקודות כאב (טרייגר פוינט).
מיותר לציין כי כל אלו לאורך עונת אימונים יביאו אותנו לתחרות מטרה שלנו בכושר טוב יותר עם סיכוי גבוה יותר להשגת המטרה בין אם זה רק לסיים (ללא פציעה) או להשיג תוצאה איכותית.

כאשר מבצעים עיסוי עצמי חשוב מאוד לעבוד לאט לאורך השריר. בשום אופן לא להתגלגל על עצמות או מפרקים. כאשר מגיעים/מרגישים נקודת כאב יש להשאר בה כדקה או עד ש 75% מהכאב חולף. לאחר העיסוי יש לבצע מתיחות קלות לשריר. חשוב מאוד לנשום עמוק במהלך התרגול. בפעמים הראשונות, העיסוי יכול להיות כואב, אך עם הזמן הכאב פוחת והתועלת עולה. אם חשים כאב חזק מאוד, מומלץ להתיעץ עם איש מקצוע.

הנה מספר תרגילים בסיסיים לעיסוי עצמי. הבנה טובה של מבנה השרירים ותפקודם יכול לסייע בביצוע עיסוי עצמי מוצלח.

עיסוי הירך האחורי


עיסוי השוק


עיסוי הירך הקידמי



עיסוי ITB


עיסוי גב עליון



תמונות: SebastianSchoeffel

 

כל המוצרים באתר www.trizone.co.il
 

סגור