איך לגרום לילדיכם לרוץ?

| שתף |

הרבה רצים היו רוצים לגרום גם לילדיהם לאהוב את התחביב שלהם ואף לקחת אותם להשתתף במקצי הילדים במירוצים השונים בארץ. בכתבה הבאה מספר עצות כיצד לגרום לילדיכם להתחיל לרוץ.

תאריך: 19/11/12, מאת: ג'ף גלוואי תרגום: דפנה פרחי

הנה סיפור אמיתי: כאשר הייתי בן שלוש עשרה, הייתי לא פעיל, תלמיד בינוני בעל עודף משקל. הוריי לחצו עליי להצטרף לקבוצת הריצה של בית הספר כדי לעשות פעילות כלשהי. האינטראקציה והחוויה החיובית שהיתה לי בזמן שרצתי שינתה את החיים שלי: היה לי יותר אנרגיה, הייתי יותר שמח, הצלחתי יותר בבית הספר (ובסופו של דבר הגעתי לאולמפיאדה).

להלן מספר עצות כיצד לגרום לילדים בגילאים שונים לחשוב באופן חיובי על ריצה:

ילדים מתחת לגיל 6

מה המרחק? לא הרבה. בגיל הזה, לשחק בתופסת או להתחרות באבא עד הרכב אלו דרכים נהדרות להכיר לילדים את עולם הריצה.

שיטת ההליכה/ריצה: קטעי הריצה לא צריכים להיות ארוכים יותר מ-10-20 שניות. ללכת דקה-שתיים בין כל קטע ריצה.

גילאי 7-9

מה המרחק? להתחיל מ-400 מ'. כל שבוע להוסיף דקה או שתיים עד שהילד יכול להשלים 2 ק"מ. אם הילד שלכם נהנה, המשיכו להוסיף דק' עד שיהיה מסוגל להשלים 5 ק"מ. בשלב זה תוכלו להתחיל לחשוב לעל להשתתף יחד במירוץ למרחק 5 ק"מ, עם שילוב של קטעי הליכה אם צריך.

שיטת ההליכה/ריצה: ריצה קלה למשך 10 שנ' ולאחריה הליכה של 40 שנ'. בכל שבוע, הגדילו את קטע הריצה ב-5 שניות והפחיתו את קטע ההליכה ב- 5 שניות עד שתגיעו למצב של 30/30 הליכה/ריצה בהתאמה.

גילאי 10-12

מה המרחק? התחילו עם ריצה של 800 מ'. בכל שבוע, הוסיפו 400 מ' בערך. בנו בהדרגה את הקילומטראז של ילדיכם - כל עוד הוא מרגיש נוח. רוב הילדים בגיל זה יכולים לרוץ עד 10 ק"מ.

שיטת ההליכה/ריצה: התחילו עם דקה ריצה שאחריה דקה הליכה. אם זה מרגיש לילד/ה יותר מדי קל שנו את היחס ל 2:1. המשיכו כך עד ליחס של 4:1 אם הילד עדיין מרגיש נוח.

 

*העצות בדף זה אינן מחליפות התייעצות עם מאמן או איש מקצוע בתחום.

  • © chris3d - Fotolia.com

סגור