איך להתחיל להתאמן בבוקר?

| שתף |

לכולם קשה לקום בבוקר, ואם צריך לקום לאימון, זה לא יותר פשוט... אולם הוכח כבר בעבר כי אימוני בוקר מביאים לאיכות חיים גבוהה יותר. בכתבה הבאה נביא שלושה עקרונות פשוטים שיהפכו אתכם למתאמנים של בוקר!

תאריך: 21/05/12, מאת: SPORTWEB

על מנת להיות עקביים בתוכנית האימונים, אתם חייבים למצוא את הזמן הנכון בשביל לבצע את האימונים. אחת הדרכים הטובות לכך היא להתחיל להתאמן מוקדם בבוקר. על פי רוב המחקרים שנעשו בתחום זה, המסקנה היתה שמתאמנים המתאמנים בבוקר מצליחים להתמיד יותר בתוכנית האימונים לטווח הרחוק. כמו כן אותם אנשים המתאמנים בבוקר נמצאים בכושר יותר טוב ובבריאות טובה יותר.

אולם, הבעיה הגדולה עבור הרבה אנשים היא למצוא את הדרך לקום בבוקר. זה קשה, לעיתים מתסתכל אם אתם לא "אנשי בוקר". להלן שלושה עקרונות כיצד להפוך להיות מתאמנים של הבוקר:

דאגו לשינה מספקת

על מנת שתרגישו רעננים באימון בוקר, שנת לילה איכותית היא המפתח שלכם. ברוב המקרים אם לא ישנתם טוב או מספיק, האימון שלכם יפגע וכך גם הרגשתכם הכללית באימון. לכן, הקפידו על 7 שעות שינה בלילה שלפני האימון המתוכנן. אין ברירה ללכת לישון מוקדם יותר. כמו כן, מומלץ לקום כל יום באותה השעה, גם אם אין לכם אימון, על מנת להרגיל את הגוף לאימונים בשעות המוקדמות של הבוקר. תוך מספר שבועות הגוף יתרגל מעצמו ותוכלו להרגיש את זה כאשר תהנו מהאימון יותר.

התארגנו בלילה לפני

כדי לחסוך זמן יקר בבוקר, אתם צריכים להיערך לאימון כבר בלילה שלפני. אחרת, תבזבזו הרבה זמן בבוקר על משימות לא הכרחיות. תחושות התסכול של הקימה בבוקר מוחלפות בקלות בהסחת דעת מדברים שפתאום "חייבים לעשות". לפני אימון בוקר חשוב להיות מעשיים. הכינו את בגדי האימון בלילה לפני, כך גם את החפצים הנחוצים לכם: בגדים להחלפה, מוזיקה, בקבוק מים וכו' -  מסדר לפני השינה!
כמו כן, וודאו כי אתם יודעים מהו האימון שאתם צריכים לבצע: עברו על התוכנית לפני השינה כך שמה שנשאר לכם בבוקר זה: לשטוף פנים, קפה, משהו קטן לאכול, שרותים והופ - יוצאים!

שמרו על הפשטות

כדי למנוע תסכול, ורגשות רעים בבוקר, הקפידו שהאימון שלכם יהיה אימון פשוט. התיעצו עם המאמן ובחרו לעצמכם יחד אימונים שאתם יותר נהנים לבצע בבוקר. כמו כן, אימון מורכב או קשה מדי עדיף לבצע בשעות אחר-הצהרים כאשר הגוף במצב ערנות גבוהה יותר. יהיה לכם נעים יותר לצאת לאימון בבוקר כאשר אתם יודעים שלפניכם עומד אימון לא מסובך וכן אתם יודעים בדיוק כמה זמן הוא אמור לקחת לכם. כמובן שחייבים לבצע חימום ארוך יותר בבוקר.


בהצלחה!

  • © Katie Little - Fotolia.com

סגור