איך להתרגל לאימוני בוקר?

| שתף |

מתאמנים רבים מתקשים להתרגל לאימוני הבוקר. כיצד להתגבר על העייפות, תחושת ה"דיכאון", ולמה בעצם זה יותר טוב בשבילנו?

תאריך: 08/08/15, מאת: דפנה פרחי

אין כמו לרוץ או להתאמן בוקר. התחושה הטובה שאימוני הבוקר מעניקים לנו, הוכחו כבר במחקרים רבים. אחד המחקרים הראה, שרצים שמתאמנים בבקרים, יותר עקביים באימונים שלהם, מאשר מתאמנים אחר הצהרים והערב.
אולם לאימוני הבוקר מצטרפים תחושות רבות, פיזיות ורגשיות, החל מעייפות או תחושת "החמצה" על אובדן שעות שינה, והרצון "להתפנק" עוד קצת מתחת לשמיכה. אז איך מתגברים על התחושות האלה? הבאנו לפניכם מספר עצות שימושיות.

 

ללכת לישון מוקדם

כמה פשוט, ככה קל. העצה הכי מובנת מאליה שניתנת לכל המתקשים לקום לאימון בוקר. לעיתים העצה הזו קשה לביצוע, כי מי לא אוהב לראות טלויזיה עד מאוחר, או ללכת לסרט או הצגה בלי להיות בלחץ מהאימון של מחר? 
אבל בשביל להפיק את המרב מאימון הבוקר, אנו זקוקים לפחות ל-7-8 שעות שינה. מעט מידי שעות שינה לא יובילו את גופכם להתאוששות מקסימלית מהאימונים אותם אתם מבצעים על בסיס יומיומי, ומשם הדרך לפציעה קרובה.


הכינו את התיק לפני השינה

כבר היכרתי רצים שהלכו לישון לבושים בבגדי הריצה שלהם, רק בשביל להרוויח עוד כמה דקות של שינה. לישון בבגדי ריצה יכול להיות רעיון טוב, אבל יותר פשוט להכין את כל הדברים שאתם צריכים יום קודם, בתיק או במקום שיהיה לכם נוח. יש רצים שמניחים את בגדי הריצה במקלחת כדי שיהיו להם נגישים מיד שהם מגיעים בבוקר לשטוף פנים, בהנחה שזה הדבר הראשון שהם עושים. מה שנשאר זה רק לקום, לשתות ולאכול משהו קטן, ופשוט לצאת לאימון.


להרחיק את השעון המעורר

אם אתם מסוג האנשים שאוהב להשתמש באפשרות ה"נודניק" או ה" SNOOZ" במכשיר הנייד, כדאי שתניחו את המכשיר בחדר אחר בבית. כולנו מכירים את זה, ברגע שמשתמשים באפשרות הזו, הסיכוי לאחר לאימון הולך וגובר, או במקרה הגרוע, הסיכוי לבצע אותו יורד גם כן. זו גם הזדמנות לחזור לשעונים המעוררים מהדור הישן, כאלה שעושים הרבה רעש ומשתתקים בלחיצת כפתור אחת.

 


© Christos Georghiou - Fotolia.com

 


תוכנית אימונים

כשיש תוכנית אימונים, ויש מרוץ מטרה, קשה הרבה יותר לוותר על אימוני הבוקר. אם אתם רוצים להתמיד באימונים ובאמת רוצים להשיג מטרה מסויימת, תצמדו לתוכנית, ומשם הדרך להצלחה שלכם בטוחה הרבה יותר.
בערב לפני האימון, עברו על האימון המתוכנן בראש ובכך תהיו מוכנים אליו מנטאלית.


קבעו עם חבר/ה

כשאתם יודעים שמישהו מחכה לכם בשעה מוקדמת בבוקר בשביל אימון משותף, יהיה לכם הרבה יותר קשה להחליט בבוקר שאתם לא מגיעים. בתקופות הכנה למרתון למשל, חשוב שיהיו לכם פרטנרים לאימונים הרבים והאינטנסיביים.


 

בהצלחה!
 

  • © Katie Little - Fotolia.com

סגור