המיתוסים הגדולים של הריצה שחייבים לנפץ

| שתף |

ריצה לא בריאה לברכיים? אסור לרצים לבצע אימוני משקולות? הנה כמה מיתוסים שחייבים לנפץ....

תאריך: 02/02/15, מאת: SPORTWEB

1. "כדי לרוץ צריך להיות בעלי מבנה גוף רזה"

טעות! כל אחד יכול לרוץ. אם יש לכם חששות לגבי העניין הזה, פשוט תלכו לצפות באחד מהמרוצים הקרובים. תיווכחו לראות גילאים מגוונים ומבני גוף מגוונים גם כן.


Victah Sailer / photorun.net

 

2. "חייבים לבצע מתיחות לפני ריצה"

טעות! ידוע כי ביצוע פעילות גופנית לפני חימום יכול לגרום לנזקים כיוון שהשרירים עדיין לא חמים. ביצוע מתיחות כאשר השרירים עדיין קרים יכול לגרום לקרעים מיקרוסקופיים ואף קרעים חמורים יותר. החימום המומלץ לפני ריצה הוא פשוט להתחיל בריצה מאד קלה, אפשר אפילו הליכה. מה שחשוב הוא להתחיל את האימון בהדרגתיות.


© laszlolorik - Fotolia.com

 

3. "רצים לא צריכים לבצע אימוני משקולות" או "מסת שריר תאט אותי"

טעות! הריצה מחזקת את הגוף שלך, אבל אימוני חיזוק יחזקו את הריצה שלך. אתה יכול לרוץ חמש פעמים בשבוע ולסיים מרתון, אבל אם אתה רוצה לקבוע שיא אישי או להשתפר באופן משמעותי תהיה חייב להכניס אימוני חיזוק לתוכנית שלך. הרצים הטובים בעולם, גם אלו בעלי מבנה הגוף הרזה ביותר מבצעים אימונים חיזוק מותאמים, לעיתים עם משקלים גבוהים. יש להיועץ עם מאמן לבניית תוכנית לחיזוק ולא כזו שתגרום להעלאת מסת שריר (היפרתרופיה).

 

4. "צריך לרוץ כל יום בשביל להשתפר"

בוודאי שלא צריך לרוץ כל יום בשביל להשתפר. יש רצים שמתאמנים 3 פעמים בשבוע והם משתפרים, יש כאלו שרצים 5 פעמים בשבוע ומשתפרים פחות. הכל תלוי בתוכנית האימונים שלכם ואילו אימונים אתם מבצעים. צריך גם לקחת בחשבון שעל מנת להשתפר באופן משמעותי צריך להתמיד באימונים לאורך זמן ולבצע תוכנית אימונים הדרגתית.

 

5. "ריצה לא בריאה לברכיים"

זהו אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב "לא רצים" ואפילו בקרב כאלו שכן, והאמת ללא סיבה ממש. עדיין לא הוכח מחקר ודאי, שיש קשר בין שחיקת סחוס או שחיקת מפרקים לבין ריצה. ריצה היא אחת הפעילויות הכי בריאות שקיימות וכל אחד יכול להתחיל לרוץ. אולי לא כל אחד יאהב את זה, או לא לכל אחד הריצה תתאים, אבל בכל מקרה אין בריצה שום דבר שהוא לא בריא.


© York - Fotolia.com

 

6. "ריצה חייבת להיות קשה"

רצים חדשים מרגישים שהם חייבים לרוץ חזק בכל אימון, ושריצה חייבת להיות תמיד מהירה. טעות. על מנת לבנות סבולת לב ריאה מומלץ לרוץ בשבועות ואף בחודשים הראשונים של האימונים בקצב קל מאד. כך תוכלו לרוץ מרחק גדול יותר. אפשר להירגע, להוריד קצב, ולהנות מהנוף!

 

בהצלחה!

  • Antonioguillem - Fotolia

סגור