חזרה לשגרת אימונים לאחר "פסק זמן" – איך עושים את זה?

| שתף |
  • SPORTWEB
  • כתבות
  • חזרה לשגרת אימונים לאחר "פסק זמן" – איך עושים את זה?

בכתבה הבאה טיפים יעילים שיעזרו לכם לחזור לשגרת האימונים

תאריך: 15/09/14, מאת: שמרית גוטמן-עידן

בשבוע שעבר חזרו הילדים למסגרות. תם החופש הגדול. הסתיים מבצע "צוק איתן" ואנו מנסים לאסוף את עצמינו ולחזור לשגרת עבודה ואימונים.
לרבים מאיתנו היו החודשיים האחרונים מורכבים הן מבחינה טכנית והן מבחינה נפשית. הניסיון לג'נגל בין בית / עבודה / מילואים/ אזעקות / ילדים / חופשות /אימונים (מחקו את המיותר..) גזל משאבים ושיבש את אורחות חיינו ושיגרת יומנו הקבועה.
חזרה לשגרת אימונים לאחר תקופת הפוגה עשויה להיות לאחדים מאיתנו דבר של מה בכך ואילו לאחרים היא יכולה להחוות כמאבק פיזי ונפשי.

אז איך עושים את זה?
להלן מספר טיפים לחזרה קלה למסגרת ושיגרת אימונים:

1. "יש מכבי יש חברים"..
אין כמו "רוח גבית" כדי לסייע לנו לקום בבוקר או לצאת אחרי יום עבודה. קיבעו עם חבר או הצטרפו לקבוצה שמקיימת אימונים קבועים. ההתחייבות לאדם נוסף והאימון בחברותא יסייעו לכם ויתנו לכם את האנרגיות הדרושות לצאת לאימון הראשון של אחרי וגם לאלו שאחריו.

2. עיקרון ההדרגתיות
לא רצתם מספר שבועות? נפח האימונים ועצימותם ירדה פלאים בתקופה האחרונה? - אין טעם "להיכנס" בעצמכם ומיד להתחיל בנפח ועצימות גבוהים. קבעו לעצמיכם מסגרת אימונים הדרגתית. העלו באופן הדרגתי את מספר האימונים השבועי, את עצימותם ונפחם.
אל תשכחו שעליה חדה ומהירה עלולה לגרום לכם לפציעות.

3. Share
שתפו אנשים בסביבתכם הקרובה כי ברצונכם לשוב לשגרת אימונים. כאשר אנו אומרים משהו בקול רם ולא רק בפני עצמינו, הדבר מקבל תוקף. מלבד זאת, הצהרת הכוונות מסייעת גם לקרובים לנו לתמוך בנו ולעודד אותנו לבצע את ההחלטה שקיבלנו.

4. עיקרון הגיוון
מבאסת אתכם המחשבה לשוב ולרוץ? נסו לשלב אימונים חדשים במסגרת התוכנית השבועית.
אימוני כוח, רכיבה, ספינינג ושחיה עשויים לסייע לכם לחזור לשיגרה באופן משמח וקל יותר.

5. מטרות ויעדים
הציבו לעצמיכם יעד או אתגר עתידי ריאלי. למשל, מרוץ שתרצו לקחת בו חלק או מרחק שתרצו להצליח ולרוץ. חשוב שהיעד יקבע למועד הגיוני כך שתרגישו שאתם יכולים לתכנן ולהתכונן אליו בצורה נכונה ומספקת.

6. "תמיד לפנק, לפנק, לפנק.."
זה הזמן להתפנק ולהתחדש! רכשו לעצמיכם נעלי ריצה חדשות, קנו גופיות ומכנסיים מנדפים חדשים ואופנתיים. קנו את שעון ה-GPS שזמן רב אתם שוקלים כבר לרכוש. כי כשאנחנו מרגישים טוב עם עצמינו קל לנו יותר לצאת לאימון ואין כמו "שופינג" איכותי להעלאת המורל ולזריקת המוטיבציה הנדרשת בימים הקשים של ההתחלה.

7. LIKE
אהבו את עצמכם! עשו מה שנכון וטוב לכם. היזכרו בדברים הנעימים והטובים שהאימונים מביאים לחייכם. פסק הזמן מטרדות היומיום, המפגש עם חברים, או לחילופין הזמן היומי שלכם עם עצמכם לארגון המחשבות, תחושת ה"היי" של אחרי והתיאבון הבריא שמתלווה לאימון אינטנסיבי; כל אלו יסייעו לכם לחזור בהנאה ואהבה לשגרת האימונים.


בהצלחה!!!

 

שמרית גוטמן עידן
רצה בגוף ובנשמה, פסיכותרפיסטית (MSW) כותבת ומאמנת.

 

  • © AntonioDiaz - Fotolia.com

סגור