למה דווקא ריצה?

| שתף |

אם אתם עושים את צעדכם הראשונים בדרך לאורך חיים ספורטיבי ובריא, הנה כמה סיבות להתחיל לרוץ!

תאריך: 17/09/14, מאת: SPORTWEB

1. ריצה משפרת את הבריאות הכללית

אחד היתרונות הגדולים של הריצה הוא שהיא טובה לבריאות שלך. ריצה היא דרך מצויינת לחזק את שרירי הלב ובכך להבטיח זרימת דם טובה יותר ואספקה יעילה של חמצן לגוף. שיפור בכושר האירובי מפחית סיכון להתקף לב. באופן כללי, שילוב של פעילות גופנית עם משקל תקין היא הדרך הטובה ביותר לשמור על לחץ דם תקין במידה והוא אינו בנורמה. אם אתם סובלים מכולסטרול גבוה, ריצה יכולה לסדר גם את זה. ריצה משפרת את המערכת החיסונית שלנו כך שהגוף שלנו יודע להילחם טוב יותר במחלות. ריצה, כמו עוד פעילויות אחרות תורמת לעלייה בצפיפות העצם, שיכולה למנוע אוסתיאופורוזיס.

2. ריצה יכולה לעזור לך לרדת במשקל

מבין הרבה סוגים של פעילויות, ריצה יעילה במיוחד אם ברצונכם לרדת במשקל. אם אתם כבר במשקל תקין, הריצה יכולה לעזור לכם לשמור עליו. דבר חשוב מאד שיש לזכור - זה שאתם רצים לא אומר שאפשר לאכול כמה שרוצים. הכלל הברור ביותר בכל דיאטה  הוא שצריך להוציא יותר ממה שמכניסים. הכלל הזה תקף גם לרצים.

3. ריצה למען מטרה חשובה/צדקה

היום הריצה לצדקה הפכה פופולארית יותר בארץ, לאחר שברחבי העולם קיימות אלפי קבוצות שלא רק מגייסות כסף דרך מרוצי צדקה אלא גם דרך האימונים. הריצה למען מטרה מסויימת ש"גדולה יותר" מאשר לרוץ רק עבור עצמך יכולה להעניק לך מוטיבציה וסיפוק עצומים. עכשיו רק צריך לבחור למי אתה הולך להקדיש את אלפי הקילומטרים שתרוץ.

4. ריצה מאפשרת מפגשים חברתיים חדשים 

ישנם רצים שאוהבים לרוץ לבד ומחפשים אחר השקט, אבל יש כאלה שרואים בריצה הזדמנות למפגש חברתי חדש, והצדק עימם. קבוצות ריצה יכולות בקלות להפוך לקהילה קטנה שמגשימה מטרות ביחד. האימונים המשותפים, המסעות המשותפים, השיתוף לכל אורך הדרך - אלו דרכים נהדרות לקשירת קשרים חדשים ועמוקים ולהעלאת המוטיבציה.

5. לנסות דברים חדשים

העיסוק בריצה יכול להביא אתכם למקומות חדשים. גם ברמה האישית והמופשטת יותר אבל גם במובן הקונקרטי של העניין. השתתפות במרוצים במקומות חדשים שאף פעם לא הייתם בהם, וגם באימונים עצמם, אפילו אם זה בקרבת הבית, תגלו מקומות חדשים שלא ידעתם שהם קיימים.

6. לשבור שיאים חדשים

הצבת מטרה ממוקדת יכולה להעניק לכם הרבה מוטיבציה. יש אנשים שלא מספיק להם "להתאמן בשביל להתאמן", ואם אתם כאלה אז הצבת מטרה של השתתפות במרוץ, זה בדיוק בשבילכם. תוכלו להתחיל בהצבת יעד פשוט של מרוץ למרחק 5 ק"מ ומשם השמיים הם הגבול.

7. ריצה תשפר את רמת האנרגיה שלכם

הרבה רצים מדווחים כי אחרי ריצת בוקר הם הרבה יותר אנרגטיים ויעילים בשאר מטלות החיים. אם תצליחו להתמיד באימוני בוקר בשילוב עם תזונה נכונה, תרגישו שאתם שולטים יותר בגוף שלכם, מרגישים חזקים ויעילים יותר.

8. ריצה תגרום לכם להרגיש טוב עם עצמכם

במספר מחקרים שנעשו, דיווחו רצים שהריצה גרמה להם לעלייה בביטחון העצמי ולהרגשה טובה יותר עם עצמם. במידה ותציבו לעצמכם מטרה ותעמדו בה, הביטחון העצמי שלכם יגדל עוד יותר. 

9. ריצה נגישה וזולה ביחס לענפי ספורט אחרים

כל מה שאתם צריכים בשביל להתחיל לרוץ זה זוג נעלי ריצה, ופשוט לצאת מהבית. אפשר לרוץ בכל מקום ובכל זמן. אם אתם נוסעים הרבה, מאד פשוט לארוז את נעלי הריצה שלכם ולרוץ בכל מקום שאליו אתם מגיעים.

10. ריצה מפחיתה לחצים

כמו עוד סוגים של פעילות גופנית, ריצה ידועה בתרומה שלה בהפחתת לחצים, מצבי רוח ואפילו מצבים של דיכאון קל. מחקרים הראו שאנשים מבוגרים ובריאים שעוסקים בפעילות גופנית הם שמחים יותר מאשר כאלה שלא.

 

  • © lzf - Fotolia.com

סגור