לקראת עונת מרוצי השליחים

| שתף |

בחודש מאי יתקיימו שלושה מרוצי שליחים בארץ, ולקראתם הכנו לכם סדרת כתבות עם כל מה שצריך לדעת...

תאריך: 16/04/14, מאת: מיכל קוברסקי

האביב הקרוב מביא עימו גל של מרוצי שליחים ברחבי הארץ. מרוצים אילו מתקיימים ברובם בתנאי שטח, במסלול בו חוצים במצטבר עשרות עד מאות קילומטרים. המקצים פתוחים לקבוצות המונות מספר שונה של חברים (בדרך כלל 4, 6 או 8 רצים בקבוצה) כאשר ישנם גם רצים בודדים הגומעים את כל מרחק התחרות לבדם ללא קבוצה. הביקוש למירוצים אילו רב ולעיתים ההרשמה למירוץ נסגרת תוך מספר דקות. מלבד מסלולי הריצה המגוונים והיפים הנפרסים לאורך הארץ, מרוצי השליחים ידועים באווירתם הטובה ובחוויה הכייפית והייחודית שלהם. השנה יתקיימו מספר אירועים כאשר הגדולים מביניהם יהיו:

- 'הר לעמק',  14-16 במאי - מירוץ השליחים הוותיק בארץ, זו הפעם השישית ברציפות. המירוץ למרחק של כ-215 ק'מ ונמשך 20 שעות בקירוב. למירוץ שני מקצים- "מסלול השמש" (הזנקת בוקר) ו"מרוץ הירח" (הזנקת לילה). תחילתו של המירוץ באתר ה"אריה השואג" בתל-חי, לאורך הנופים של עמק החולה, הכנרת, בקעת בית נטופה, הרי מנשה, עמק יזרעאל, וסיומו ביישוב הקהילתי 'תמרת'.

- מרוץ שבילי עמק המעיינות, 1-2 במאי - מרוץ שבילי עמק המעיינות יתקיים לראשונה השנה. זהו מירוץ שליחים למרחק מצטבר של 120 קילומטר לקבוצות של רביעיות או שישיות וכן מקצים ליחידים באורך 30 ק,מ, 20 ק"מ ו-10 ק"מ. כל המסלולים מוזנקים ומסתיימים בגן השלושה ועוברים בפארק המעיינות. היחוד של המרוץ היא העובדה שלא נדרשת לוגיסטקה של שינוע הרצים מנקודה לנקודה, וניתנת למשתתפים אפשרות של לינת קמפינג בגן השלושה ללא תוספת תשלום.
 
- מים אל י-ם, 24-25 במאי- ריצה מהעיר תל אביב לירושלים הכוללת 16 קטעי ריצה למרחק 144 קילומטר. המירוץ מוזנק מנמל יפו ומסתיים במתחם הרכבת הראשונה בירושלים. המירוץ מוגדר על ידי מארגניו כ'מרוץ ירוק'-- במהלך המסלול לא יחולקו בקבוקי מים אלא יתאפשר למלא בקבוק או כוס שתיה אותם ישא המשתתף בריצתו עד לאחת מתחנות המים הפזורות לאורך המסלול.

השתתפות במירוץ שליחים היא חוויה מיוחדת ומומלצת אך כדאי לתכנן אותה היטב. להלן מספר טיפים ודגשים שחשוב לדעת לפני הרשמה למירוצי שליחים:

• הכנת רשימת ציוד מסודרת- אחד האלמנטים שעליהם יש לשים דגש הוא ההתארגנות והלוגיסטיקה במירוץ. החל מפיצול הרצים ברכבים, מעבר על תחנות הביניים והחלפות הרצים, התארגנות על מקום לינה (במידה והמירוץ אורך מעל ליממה), אספקת אוכל לחברי הקבוצה. חלק מהמירוצים מתפרסים הן על שעות אור והן על שעות חושך לכן יש לקחת בחשבון שינויים במזג אוויר והתארגנות על תאורה מספקת בריצה.

• בטיחות- הכירו את המקצים והמרחקים אותם אתם עומדים לרוץ. הכינו תיק עזרה ראשונה, וודאו שברשותכם מספרי טלפון חירום של מארגני המירוץ במידת הצורך.

• הכנת חולצות קבוצה- אין כמו להרגיש חלק מהחבר'ה. הכנת חולצות מנדפות זיעה של שם הקבוצה, ואיזו אימרה שמגדירה אתכם תתרום לתחושת הגיבוש והחוויה הקבוצתית.

• הכנה פיזית למירוץ- לרצים ה"עירוניים" שרגילים לרוץ על אספלט מומלץ לבצע מספר ריצות שטח לפני המירוץ על מנת לחוות את תחושת הגוף בריצת שטח.

• חשוב לבדוק את נוחות ציוד השתיה אותו אתם רוצים לקחת למירוץ. רוצו מספר פעמים לפני המירוץ עם ציוד נשיאת המים איתו אתם מתכננים לרוץ ובידקו שהוא נוח לכם (בין אם זה תיק גב או חגורת מים).

• אימון הכנה- זמן המנוחה בין המקצים של אותו רץ עשויים להיות קצרים ולהגיע לשעות בודדות ללא זמן רב להתאוששות. מומלץ לבצע לפחות אימון הכנה אחד המורכב משלוש ריצות כאשר ביניהן מנוחות קצרות. למשל- רוצו בשעות הערב המאוחרות, ריצה נוספת בצעו בשעות הבוקר המוקדמות ולבסוף רוצו בצהרי היום. אימון שכזה יתן לכם תחושה גופנית של ריצה לאחר התאוששות מעטה יחסית ויכין אתכם נפשית למצפה לכם.

• הרשמה מספיק זמן מראש- מספר המקומות ברישום לתחרויות מסוג זה מוגבל ולכן על מנת להצליח להירשם למירוצים מסויימים לפעמים צריך להשכים קום ולהירשם ממש בצמוד לשעת פתיחת ההרשמה.

• בקרו באתרי המירוץ- באתרים קיימות תשובות לשאלות נפוצות, רשימות ציוד מפורטות, פורום החלפת רצים ומלווים ומידע עדכני על המקצים והמרחקים.

• טיפים קטנים וחשובים- הביאו ביגוד להחלפה, פנס ראש אחד או שניים איכותיים לריצה לילית וכמובן בטריות להחלפה, מספר זוגות גרביים להחלפה בין המקצים השונים, ג'לים ואיזוטונים, משקפי שמש, כובע וקרם הגנה.

• ולסיום ניתן את הטיפ המנצח והחשוב ביותר- גבשו קבוצה כייפית, תומכת, מפרגנת ונעימה איתה תעברו את חווית המירוץ ועמה תבלו את ההפוגות ממסלולי הריצה.

בכתבת ההמשך בשבוע הבא נציג בפניכם מספר קבוצות ססגוניות ומעניינות העומדות להשתתף באחד ממירוצים אילו. נכיר את קבוצת הקרוספיט שמכינה את עצמה לאתגר גדול, נחקור קבוצת מרתוניסטים ואנשי ברזל שהכירו לפני 12 שנה ביחידה מיוחדת בצבא,נדבר עם משלחת ענקית של מועדון ספורט גדול בארץ ולא נפסח על זקני השבט הצעירים ברוחם (וברגליהם) שיגיעו להראות לצעירים שאין גיל לריצה. פרטים בכתבת ההמשך בשבוע הבא
 

 

מיכל קוברסקי

מאמנת כושר, מדריכת ספינינג, טריאתלטית

  • טכס סיום בהר לעמק

    צילום: ספורטווב

סגור