נא להכיר - פרוייקט ה'אוורסטינג'

| שתף |

תכירו את ארז צארום - הרוכב הישראלי שמתכוון לעלות את עליית נס הרים האכזרית 27 פעמים!

תאריך: 29/09/14, מאת: מיכל קוברסקי

הכירו את ארז צארום, ספורטאי ישראלי הרוכב בקבוצת IGP אשר עומד להיות הישראלי הראשון שישתתף בפרוייקט ה'אוורסטינג'. פרוייקט מיוחד זה, כשמו כן הוא, מזמין רוכבים מכל העולם לצבור טיפוס המשתווה לגובהו של הר האוורסט (כ-8,848 מטר). ארז יבצע את הטיפוס ברכיבה על אופני כביש בעליה של נס הרים. לא מדובר על תחרות מאורגנת אלא על הפקה עצמית אותה ארז מתכנן לבצע לבדו.

אל הפרוייקט הגיע ארז ממש במקרה, דרך לינק באחד הפורומים באינטרנט העוסקים ברכיבת אופני כביש. להפתעתו גילה שעד היום אף ישראלי לא לקח על עצמו את האתגר והחליט להרים את הכפפה ולהיות החלוץ הישראלי הראשון. בתחילה התייחס לאתגר בהומור וציניות אך העסק הפך לרציני לאחר חשיבה רבה והתייעצות עם מאמן הקבוצה, צחי בויגן. ההחלטה ללכת על זה התקבלה.
התאריך לביצוע הטיפוס נקבע ליום שישי ה-17 באוקטובר, יום אחד אחרי יום הולדתו ה-27 של ארז. מלבד מזג האוויר האידיאלי בחודש זה, ארז החליט שהסמיכות ליום הולדתו תהיה המתנה הטובה ביותר שהוא יכול לתת לעצמו. בכדי לצבור גובה מספיק לגובה הר האוורסט מספיק לטפס 23-25 פעמים אך ארז החליט לבצע 27 עליות, שיסמלו את גילו החדש.
מלבד המתנה האישית ארז החליט להוסיף עוד מטרה נעלה שאינה רק בשבילו ויפעל לגייס במסגרת הפרוייקט תרומות לעמותת 'חברים לחיים', המחזיקה בית מחסה לכלבים. לצורך כך פתח ארז קמפיין באתר indiegogo בו ניתן יהיה לתרום לפרוייקט. http://igg.me/at/e4d



ארז צארום


האימונים לאתגר כזה שונים מאוד מאימונים סטנדרטיים ולארז ומאמנו היה ברור שאין תוכנית אחת ברורה ונכונה לפיה צריך לפעול. קריאה מרובה של בלוגים וחוויות של משתתפי הפרוייקט עזרו להם למפות ולנתח את האתגרים הניצבים לפניהם ומכאן החלו לבנות מערך שלם של אימונים על האופניים, אימוני כוח וcore, אירגונים לוגיסטיים, חישוב ויתורים ומשברים צפויים תוך התחשבות רבה למזעור פציעות והקשבה לגוף. "בחרתי במאמן צחי בויגן, שמלבד היותו אחד מהמאמנים הטובים כיום בארץ, הוא בין האנשים הבודדים שאני יודע שיכולים לקרוא ולהבין אותי מבלי שאכביר במילים. צברנו יחדיו המון שעות רכיבה משותפות במרוצת השנים ואני פשוט סומך עליו בעיניים עצומות".

בתחילת התוכנית יש דגש רב על רכיבה בנפחים ארוכים. צריך לצבור שעות על האוכף ולהרגיש נוח על האופניים, להכיר את הגוף, להבין איזו תזונה מתאימה ואיזו פחות. לאחר התקופה הזאת מגיע שילוב הטיפוס שעולה בהדרגה כל שבוע יחד עם מספר שעות הרכיבה.
"הדבר הכי חשוב שלמדתי עד כה קשור לתזונה. מאוד קל לא לאכול מספיק במהלך הרכיבה, במיוחד ב 2-3 שעות הראשונות בהם לא מרגישים רעבים, אבל מהר מאוד מרגישים את זה כשנכנסים לשעה השישית או השביעית. בנוסף, היה לי חשוב מאוד לשמור על אימון שבת עם הקבוצה, כך שהתזונה באימונים משחקת תפקיד מאוד חשוב בנושא ההתאוששות וההרגשה במהלך הרכיבה ואחריה".
ארז מבצע 2 אימונים ארוכים בשבוע כשאת האימון הארוך והמשמעותי יותר מביניהם הוא רוכב לבדו בדרך כלל ביום שישי. הכלי החשוב שעוזר לו בהכנה הוא מד וואטים "זה עוזר לי להישאר בשליטה על הקצב, לא להפריז באימון מחד אבל גם לא 'לטייל' מאידך".


15 פעם נס הרים

הדרך לפסגה ארוכה ותלולה וכמובן רוויה בחוויות מרגשות ומסעירות כאחד. "החוויה הכי גדולה שלי הייתה ביום שטיפסתי 15 פעמים את נס-הרים כשהשיא עד אז היה 12 פעמים. ההתרגשות לפני הייתה גדולה ונערכתי בצורה מופתית מכל הבחינות, החל מהבחינה הלוגיסטית ועד לחישוב הזמנים. למרות התכנון המדוקדקד, בסיום העליה החמישית לקחתי חטיף ושתיה מתא המטען של הרכב וכשבאתי להחזיר את המפתח לכיס החולצה הבנתי שהשארתי אותו מאחור ושבעצם ננעלתי מחוץ לרכב. המון מחשבות רצו לי בראש, אבל ידעתי שאת היום הזה אני לא אסיים מבלי שהשלמתי 15 עליות. לאחר שעה שכללה ייאוש, הבנה שהכל עוד אפשרי וכמובן הזמנת חילוץ מחברת הליסינג, המפתח היה בידי שוב. היה לי קשה מאוד לחזור לקצב, אבל בעזרת המון עידוד עצמי וחשיבה על המטרות שהצבתי לעצמי, הצלחתי לבסוף לסיים 15 עליות ועמדתי בכל היעדים שלי לאותו היום, מלבד זמן הברוטו כמובן".

ליום הנכסף ארז מתכנן להגיע במצב מנטלי ופיזי אופטימלי ומקווה שמזג האוויר יעמוד לטובתו. מטרתו לעלות כל עליה בקצב של כ-30 דקות ולרדת אותה בזמן של כ-7 דקות. הזמן המצטבר הצפוי לרכיבה נאמד על איזור 17 שעות רכיבה נטו אליהן יתווספו עוד כשעתיים שיכללו אלמנטים נלווים כגון נקודות שבירה, החלפת בגדים ובעיות טכניות שעשויות לצוץ במהלך הרכיבה.

"אני רוצה להגיד המון תודה למאמן והחבר צחי בויגן שבלעדיו לא הייתי מקבל את הביטחון לעשות את האתגר הזה. מלבד האימונים והעצות הקטנות שעושות הכל זה נותן לי ביטחון שיש מישהו שמאמין שאני יכול לעשות את זה. בנוסף ארצה להודות לחברת Craft ולישראל חן שעוזר לי עם הביגוד הנוח שלדעתי הוא אחד הדברים החשובים באתגר הזה ומלבד זאת, נותן לי המון מוטיבציה ואמונה ביכולת לבצע את האתגר.
לחברת Rock N Road שאיבזרה אותי בשילדת קצה של חברת Ridley.

לעמוס וולף על העזרה והטיפים בכיוון האופניים, חשוב לציין שזה אחד הדברים המשמעותיים ביותר, מלבד מניעת הפציעות שבכיוון מקצועי שזה מובן מאליו יש גם את הנוחות שזה דבר חשוב במיוחד באתגר כזה.
לחברת LifeBeam על הקסדה החדשנית שמאפשרת למדוד דופק דרך הקסדה ללא שימוש ברצועה, שמח להיות חלק מהניסוי של הדור החדש.
לכותבת שורות אלו שגם אם היא לא יודעת או חושבת, היא עזרה.

תודה לכל החברים בקבוצת IGP שמפרגנים, אם זה בהומור ואם זה בהמון עזרה וזריקת מוטיבציה. אני רוצה גם להגיד המון תודה לחברת Tracx שאני עובד בה ב-4 שנים האחרונות שנותנת לי את המקום והגמישות להתאמן לאתגר הזה ובמיוחד לניב זינגר על העזרה בהקמת הקמפיין. אני חושב שאני בר מזל שהצלחתי להקיף את עצמי בסביבה תומכת שמאפשרת לי להגיע לגבהים אחרים, אם זה החברים, המאמן, הקבוצה והעבודה".
קישורים-
לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האוורסטינג-
www.everesting.cc
לתרומה לעמותת 'חברים לחיים'- http://igg.me/at/e4d

 


 

  • צילום: ארז לוין

סגור