עצות שימושיות לריצה בקור

| שתף |

מרגישים שאין סיכוי שתצאו לרוץ בקור? תחשבו שוב - עם מספר עצות שימושיות תראו איך ריצה בקור יכולה להיות נעימה. הכל בכתבה הבאה...

תאריך: 04/12/15, מאת: SPORTWEB

טמפרטורות נמוכות הן לא סיבה להפסיק לרוץ בחוץ. רצים רבים נמנעים מכך, אך עם ביגוד נכון ואביזרים משלימים מתאימים, כל ריצה בקור יכולה להשתדרג ולהיות אפילו נעימה. 

1. שכבות דקות

רצוי ללבוש מספר שכבות של ביגוד מנדף זיעה, ועדיף שיהיה מבד דק. קיים מבחר רב של חולצות לריצה למזג אוויר קר וכדאי שיהיו לכם בארון כמה כאלה. בימים מאד קרים מומלץ ללבוש חולצה קצרה, מעל חולצה ארוכה ואם יש רוח חזקה אז מעיל רוח לריצה, שיגן עליכם.
היזהרו מחולצות כותנה או מסווצ'רט עבה. אולי ברגע של חולשה וקור מקפיא זה יראה מחמם ומפנק, אך לאחר 2-3 קילומטרים ולאחר שתתחממו בדי הכותנה יהפכו עבורכם לסאונה, שכן אלו לא בדים מנדפים וכל הזיעה והחום ישארו כלואים בפנים.

2. הגנה על כפות הרגליים והידיים

30% מחום הגוף בורח דרך הידיים והרגליים. בימים קרירים, הצטיידו בכפפות לריצה מבד מנדף ודק. לימים קרים יותר הצטיידו בכפפות עבות יותר. 

3. הגנה מפני רוח

קיים מגוון גדול של מעילים חוסמי רוח לריצה. יעילותם ואיכותם היא כמובן אינדבידואלית, וחשוב שיהיה לך אחד כזה שנמצא יעיל עבורך. הבעיה עם רוח היא שהיא מסירה את שכבת הבידוד של האוויר החם מסביבך ולכן, במקרים של רוח חזקה באופן קיצוני, עדיף לרוץ על המסילה.

4. הימנע מלבוש יתר

לאחר מספר דקות של ריצה הגוף כבר יתחמם, אז נכון שהחלק הקשה הוא להתחיל לרוץ בקור אך חשוב לזכור שבמוקדם או במאוחר....זה יעבור! לכן, לא משנה עד כמה קר בחוץ, התלבשו כאילו יש 20 מעלות יותר.

5. הגנה לראש

כ-40% מחום הגוף משתחרר דרך הראש, ולכן הגנה לראש תוודא שלא יאבד חום מהגוף. הצטיידו בכובע מחמם (היום כל חברות הביגוד מייצרות גם כובעים מנדפי זיעה) ובימים מאד קרים אפשר גם להצטייד בצעיף או "באף", להגנת הפה והצוואר.
במקרים של קור קיצוני, אזורי הפריפריה (אוזן, אצבעות, אף וכדומה) יכולים להיפגע עד כדי כוויות קור. חשוב לשים לב אם אתם מרגישים שהאזור רדום במשך הרבה זמן, יש לחמם אותו בהקדם.

6. שמירה על מאזן נוזלים

במזג אוויר קר מרגישים פחות את הצורך בשתייה, אך עדיין אנו מזיעים המון, ביחוד בריצות ארוכות. חשוב להקפיד על שתייה מספקת לפני, במהלך ואחרי הריצה על מנת למנוע התייבשות.

7. היפטרו מבגדים רטובים אחרי האימון

אם חזרתם ספוגים במים מהאימון, דבר ראשון היפטרו מהבגדים הרטובים. מעבר לכך שהתחושה לא ממש נעימה, הבגדים הרטובים יגרמו לירידה בטמפרטורת הגוף ויעלו את הסיכון שלכם להיפותרמיה. הסימנים הראשונים להיפותרמיה: רעידות אינטנסיביות, חוסר קואורדינציה, דיבור מבולבל ועייפות. במקרי קיצון יש לקבל עזרה רפואית.

8. משקפי שמש

בימים חורפיים השמש יכולה פתאום להפציע ועדיף שתהיו מוכנים. אם אתם נמצאים באזור קר במיוחד עם שלג, אז בוודאי תרגישו את הקרינה החזקה.

9. היערכות מוקדמת

טרם היציאה לריצה הכינו את הדברים שתצטרכו בסיומה, על מנת להקל את החזרה. דאגו שיהיו מים חמים למקלחת חמה לכשתחזרו ואולי איזה מרק חם...

טיפ מנצח לסיום....

ברגע שמסיימים את הריצה שוב מתחיל להיות קר וחשוב להתחמם כמה שיותר מהר. רצים רבים "מוותרים" על המתיחות בסיום ריצת חורף קרה וממהרים למקלחת. ניתן לבצע מספר מתיחות מתחת למים החמים הזורמים ולהרוויח כפליים.

 

בהצלחה!

 

  • © Halfpoint - Fotolia.com

סגור