ריצת שטח - כל מה שצריך לדעת

| שתף |

לקראת מרוצי השטח הקרובים אנו מגישים את כל העצות השימושיות והחשובות ביותר לריצה בשטח מאת אחת מרצות השטח הטובות בעולם.

תאריך: 11/08/12, מאת: SPORTWEB

"יש חוויה ספיריטואלית כאשר אתה רץ בשטח. זה מספק אתגר פיזי מדהים באופן שמעצים אותך דרך הסביבה", אומרת ננסי הודס, מי שייסדה את ארגון רצי השטח האמריקאי ומי שחיברה את "המדריך המלא לריצות שטח".

עוד מוסיפה הודס: "ריצת שטח דורשת מאמץ מקשת רחבה יותר של שרירים מאשר בריצת כביש אבל יש בכך מניעה של פציעות בשל פחות זעזועים מפעולת המגע עם הכביש. קרסוליים, ירכיים פנימיים וחיצוניים וכן שרירי הליבה נרתמים למאמץ שבייצוב הגוף. השטח בהחלט מועיל לארבע ראשי ומצריך יותר גמישות של הרגלים. העליות והירידות בונות את הסבולת וטיפוסים קשים מחדדים את הפוקוס מבחינה מנטלית".

להלן העצות של הודס לריצה בשטח.

עצות שימושיות לריצה בשטח:

1. שמור על זקיפות - ריצה בשטח, בעיקר בעליות יכול להיות מתיש. אולם אם בעליות תסתכל קדימה ולא על הרגליים תרגיש יותר טוב. אם אתה מתנשף, תאט ותשחרר את הזרועות מעט. אם אתה צריך, עבור להליכה. כל זאת כדי לשמור על הגוף זקוף ככל האפשר. אפילו רצי עילית ילכו בעלייה תלולה.

2. צעדים קצרים בעלייה - שמור על צעדים קטנים בעלייה והשתדל לדרוך על כל כף הרגל. ריצה על הכריות בעלייה יכולה להרוג את התאומים. דלג מעל מכשולים. דריכה על משטחים לא יציבים יכולה להיות בלתי הפיכה...

3. תהיה משוחרר בירידה - תפסיק לבלום ותרשה לעצמך לעוף קצת, שחרר את הזרועות לצדדים. אך אל תחבוט, אם אתה מאבד שליטה רוץ בסללום מצד לצד כמו מחליק סקי. אל תשען אחורה או תלחץ על העקבים כדי לבלום (נפילה מובטחת). במקום זאת תנחת בקלות ובמהירות.

4. תכנן את המסלול - תסתכל על המסלול כמו על לוח שח-מט. תכנן את הצעדים שלך לפני מכשולים בולטים, בורות, חול רך או עץ שנפל, מספר צעדים לפני שאתה מגיע אליהם.

5. תתרכז בזמן, לא במרחק - אל תנסה לקבוע שיא אישי שלך ממרוץ כביש. מסלולים של הלוך-חזור הם מצויינים כי אתה יכול לכסות את אותו המרחק קצת יותר מהר בדרך חזרה.

6. צמצם סיכונים - רוץ עם מישהו או תודיע למישהו שאתה יוצא יוצא לרוץ בשטח ומתי אתה אמור לחזור. קח איתך מספיק נוזלים ואנרגיה לתדלק. לבוש זוהר תמיד טוב, ונייד (במידה ויש קליטה בשטח יכול להועיל).

7. תמצא את האיזון שלך - ירידות חלקות יגידו לך מה מצב הרגליים שלך. בין הריצות תבנה אותן בעבודת משקולות לשרירי הארבע ראשי (סקווטים ומכרעים). בצע תרגילים על משטחים לא יציבים (כדור, פיתה, בוסו) לשיפור היציבות.

 

8. מצא את הכיוון שלך - הדברים נראים אחרת בדרך חזרה. עצור להסתכל מסביב כאשר אתה מגיע לצומת שבילים. עקוב אחר סימונים בולטים, עצים או סלעים מיוחדים.

9. אל תשאיר עקבות -  אפילו במרוצים, רצי שטח לעולם לא ילכלכו את השטח גם כאשר הם משתמשים בג'לים. אל תיכנס ל"עומק היער" בשבילים שאינם מסומנים על מנת לשמור על הטבע.

10. תרגיש כמו ילד שוב - ריצת שטח זו הזדמנות להתלכלך ולהנות מכך. אל תפחד מהבוץ. הוא יגרום לך להרגיש הרבה יותר טוב מאשר ריצה על מסילה.

11. ציוד - הדבר הכי חשוב בוודאי יהיה נעליים ריצה בשטח. להם יש אחיזה טובה יותר לרגל ולקרסול וכן חומרים עמידים יותר בפני המשטחים. הסוליה עבה יותר ואגרסיבית יותר. משקפי שמש- יכולים להיות הגנה מצויינת מפני אבק, שיחים בולטים על המסלול ועוד. רצועה לבקבוקי שתייה וציוד נלווה - כל חגורה קלה שעליה תוכל לשאת מים או ג'ל לדרך תהיה יעילה, וגם שיהיה בה מקום לנייד.

 

להרשמה - דרך בורמה 21/12/2012

  • © blas - Fotolia.com

סגור