שיטת הריצה של ג'ף גלוואי

| שתף |

שיטת הריצה של ג'ף גלוואי לאימונים ללא פציעות, הגיעה לישראל. גילה אלטר מייסדת המועדון בישראל מספרת מנסיונה האישי.

תאריך: 24/12/12, מאת: SPORTWEB

שיטת הריצה של ג'ף גלוואי, חבר לשעבר בנבחרת האולימפית של ארה"ב, צברה אוהדים ברחבי העולם, וכיום מתאמנים על פיה יותר מ-300,000 רצים והולכים, הגיעה לישראל.

השיטה שונה משיטות אחרות בכך שקצב הריצות הארוכות איטי ומלווה בהפסקות הליכה קצרות ויזומות כבר מתחילת האימון. כך משמרים את האנרגיה עד סוף האימון או התחרות, נותנים לשרירים הפעילים בזמן הריצה לנוח, ולא מורידים קצב לקראת הסוף.

תוכנית אימונים של ג'ף גלוואי ארוכה יותר מתוכניות אחרות אך השיטה מאפשרת להגיע לריצות נפח ארוכות ברמת מאמץ לא גדולה ובקצב התקדמות הדרגתי, לפי המוטו של גאלווי "ריצה ללא פציעות".
תכנית האימונים של גאלווי משלבת טכניקות שונות שעוזרות לאנשים ממוצעים מכל הגילאים ורמות הכושר, לרוץ בהנאה, יותר מהר, למזער נזקים לגוף, ולהשלים מרוצי 10 ק"מ, חצי מרתון או מרתון מלא, תוך שמירה על הבריאות והימנעות מפציעות. התכנית דורשת מינימום 2 אימונים בני 30 דקות במהלך השבוע ואימון קבוצתי ארוך בסוף השבוע.

ג'ף גלוואי שרץ בעצמו מעל 130 מרתונים, כתב את רב המכר "Galloway's Book on Running" וכותב טור חודשי במגזין הנודע "Runner's World". נכון לשנת 2012 ישנם מעל 80 מועדונים ברחבי ארה"ב, וכן בקנדה, יפן, גרמניה ואיטליה ועכשיו בישראל.

גילה אלטר מייסדת גלוואי ישראל מספרת: " אחרי אכזבה, פציעות ושיקום ארוך מארבעה מרתונים להם התאמנתי בשיטות מסורתיות, החלטתי לנסות שיטת אימון שונה, השיטה של ג'ף גלוואי, אליה נחשפתי באקראי בעת שהותי בארה"ב. התחלתי להתאמן לפי שיטת Galloway, ולפי הנחיותיו המדויקות של ג'ף- אבי השיטה. האימונים היו מאתגרים ומהנים, ללא כל התכווצויות וללא שום פציעות. את מרתון פירנצה ב-2009 החלטתי לרוץ לפי שיטת גלוואי. את המרוץ סיימתי בקלות רבה, חיוך גדול על פני, ללא כל פציעה וללא שום התכווצות שרירים כבעבר. הבנתי שהשיטה פשוט עובדת. החלטתי על ביצוע ביקורת לשיטה, נכנסתי לתקופת אימונים נוספת בשיטה המסורתית, כולל ריצות טמפו ארוכות ומהירות, אינטרוולים אינסופיים וריצות נפח בקצב בינוני. ושוב בשיטה המסורתית רצתי מרתון נוסף, מרתון ברלין 2010. הפעם ללא הפסקות ההליכה של שיטת גלוואי. את המרוץ סיימתי בדיוק באותה התוצאה של מרתון פירנצה, אך הפעם, כבעבר, עם התכווצויות שרירים ועייפות גדולה. הבנתי שמצאתי את שיטת האימון והפתרון המתאים לי ולרבים כמוני. פניתי לג'ף גלוואי בהצעה לאמץ את שיטתו כשיטת אימון בישראל. ג'ף שמח מאוד ולאחרונה פתחנו את הקבוצה לאימון לפי שיטתו בארץ."

החזון של גלוואי ישראל הוא לחשוף את השיטה להמוני הרצים בישראל, גם לכאלו אשר לא רצו מעולם, כל זאת על מנת שייהנו מהיתרונות הבריאותיים של השיטה ומתחושת הסיפוק האדירה בסיומו המוצלח של כל מרוץ. הדרגתיות השיטה והפסקות ההליכה הקצרות בריצות הארוכות, מביאות לאחוזי פציעה אפסיים, לעומת כ 65% פציעות בשיטות האימון הקונבנציונאליות. ישנן דרכים רבות ומגוונות להגיע ולסיים ריצת המרתון בהצלחה. שיטת גלוואי היא הבריאה ביותר.

גלוואי ישראל מעמידה 3 תכניות לעונת 2013:

"Getting Started" - תכנית 8 שבועות למתחילים בסיומה המתאמנים ישתתפו של 5 ק"מ
חצי מרתון - תכנית אימונים 17 שבועות , בסיומה המתאמנים ישתתפו בחצי מרתון
מרתון - תכנית אימונים 30 שבועות, בסיומה המתאמנים ישתתפו במרתון
 

האימונים מתקיימים בתל אביב והרצליה. לפרטים נוספים: http://www.galloway.co.il/
 

  • קבוצת גלאווי ישראל

    צילום באדיבות גילה אלטר

סגור