4 טעויות נפוצות במהלך מרוץ

| שתף |

כאבים בצד? בחילה? התחלתם מהר מידי? בכתבה הבאה איך להתמודד עם התרגשות של יום המרוץ

תאריך: 25/02/16, מאת: SPORTWEB

קשה מאד לדמות את ההתנהגות שלנו ביום המרוץ - באימונים. לפעמים, לא משנה כמה נהיה מוכנים, ההתרגשות של יום המרוץ גורמת לנו לחוסר ביטחון ולקיחת החלטות שגויות. הדרך הכי טובה ללמוד איך להתגבר על טעויות ביום המרוץ היא לבדוק ולהיזכר במרוצים קודמים שלנו, ולראות מה עשינו טוב ומה פחות. בכתבה הבאה נביא ארבע טעויות נפוצות שרצים עושים ביום המרוץ ואיך להימנע מהן ולפתור את הבעיה:

 

התחלתי מהר מידי

ניתן לתקן את "המנהג" של להתחיל מהר מידי על ידי רישום למקצה קצר יותר למרוץ, לפני מרוץ המטרה שלכם. המשימה שלכם צריכה להיות לנסות לרוץ את כל המרחק בקצב קבוע ובהתאם לזמן המטרה שלכם. השתתפות במרוץ מרגישה אחרת מלבצע אימון כזה שלא בתנאי מרוץ, ולכן, ככל שתתחרו יותר, תתרגלו יותר כיצד לשמור על קצב הריצה המתוכנן שלכם. התרגשות ביום המרוץ יכולה לשבש הכל, ולכן מומלץ לתרגל ואף "לדבר אל עצמכם" עם הזינוק מנטרות כמו: "אני בשליטה", ולא להתפתות לקצב של הסובבים אתכם.

 

יש לי כאבים בצד

כאבים בצד יכולים להופיע בעקבות קצב מהיר מידי או תזונה ושתייה לקויים. גם במקרה זה חשוב לנהוג כפי שאתם נוהגים לפני כל אימון, ולא לנסות דברים חדשים לפני תחרות. מומלץ לתרגל את התזונה ואת זמני הזינוק גם באימון. הקדישו לצורך כך 2-3 אימונים כאלו לפני מרוץ המטרה שבהם אתם מתרגלים בדיוק מה תאכלו ואת הפרשי הזמן מרגע הארוחה ועד הזינוק. צאו לאימון הזה בדיוק בשעה שבה יוזנק המרוץ על מנת לעשות התאמות שתייה בהתאם למזג האוויר.

 

צרכתי משקה אנרגיה ויש לי בחילה/ לא צרכתי משקה אנרגיה ו'נתקלתי בקיר'

צריכת משקה אנרגיה או ג'ל נעשית רק אם אנחנו מתכננים ריצה של שעה ויותר. כמו כן, צריכה של משקאות או תוספים באימון על קצב מסויים, ירגישו אחרת בתנאי תחרות ובקצבים עצימים, והגוף "יקבל" אותם אחרת. יחד עם ההתרגשות של יום המרוץ, הגורמת לחלקינו להרגיש בחילות ואף לרוץ לשרותים לא מומלץ לנסות תוספים באופן שאנחנו לא רגילים אליו. גם במקרה זה מומלץ לתרגל טרם המרוץ בדיוק איזה תוסף נצרוך ולתרגל אותו תוך כדי אימון שמדמה תחרות או בקצבים עצימים.

מומלץ בבוקר המרוץ לא להעמיס על הקיבה ולשתות מים בלגימות קטנות, מדי מספר דקות.


כל-כך התרגשתי שפשוט רצתי לא טוב

דברים שאפשר לעשות על מנת להנמיך את רמת ההתרגשות ביום המרוץ: להכין את כל הדברים בערב קודם, להכין רשימה קבועה של כל מה שתזדקקו לו, להשאיר מספיק זמן להגעה למרוץ בלי לחץ, להכיר את מסלול המרוץ, להכיר את העליות והירידות אם יש, להכיר את מיקום תחנות המים וההזנה. ככל שתכירו יותר טוב את המרוץ, כך תהיה לכם ההרגשה שאתם עושים משהו שיגרתי ולא חדש. על קו הזינוק נסו להינות מהמוזיקה ומהאוירה. תיזכרו בכל האימונים הטובים שעשיתם ודמיינו שזו עוד "ריצת אימון". תנשמו עמוק ומצאו מנטרה שתעזור לכם.

 

בהצלחה!

 

 

  • Mikael Damkier - Fotolia

סגור