6 תירוצים עלובים לויתור על אימון ואיך לנצח אותם

| שתף |

מרגישים עייפים? חם מדי בחוץ? את במחזור? תמיד יש זמן לריצה, פשוט צריך לדעת להילחם בתירוצים. הכל בכתבה הבאה

תאריך: 21/08/14, מאת: SPORTWEB

גם הספורטאים הבכירים והמנוסים ביותר, ירגישו מדי פעם שמתחשק להם לוותר על אימון או ריצה. כולנו יודעים למצוא תירוצים כדי לגרום לעצמנו להרגיש יותר טוב אם אנחנו מוותרים על אימון. כמובן שבמציאות יש סיבות לגיטימיות לוותר על אימון כמו מחלה או פציעה. ברשימה הבאה נמנה את התירוצים העלובים ביותר וכיצד ניתן לנצח אותם:

1. חם מידי / קר מדי / גשום מדי...

אין לנו שליטה על מזג האוויר, אבל אם נתחשב במזג האוויר בכל פעם שאנחנו רוצים לצאת לריצה או לאימון, כנראה שנמצא את עצמנו רצים על מסילת ריצה שעות בחדר הכושר, או פשוט - מוותרים. הקדמה והטכנולוגיה כבר הגיעו לתעשיית ביגוד הספורט והיום קיימים פתרונות מצויינים לריצה בקור או בחום. קיים מבחר עצום של ביגוד מותאם לכל מזג אוויר וכדאי שתצטיידו בביגוד המתאים וכך תהנו מריצה בחוץ, לא משנה מה מזג האוויר. כמו כן, חשוב לשמור על כללי זהירות בימים חמים, שתייה מספקת טרם האימון, וכמובן במהלכו. הצטיידו במים ו/או בתוספים אחרים שיעזרו לכם לצלוח את האימון בהרגשה טובה, או תכננו את המסלול שלכם כך שיהיו לכם ברזיות בדרך.

 

2. אני עייף/ה יותר מדי....

העייפות לרוב היא רק בראש שלכם וברוב המקרים הגוף שלכם מוכן לאימון. ביצוע של חימום איטי, בקצב ריצה קל ורגוע יעלה את קצב הלב שלכם בהדרגה והאנרגיה תחזור אליכם. יכול להיות שאתם מרגישים עייפות כי רמת הסוכר בדם שלכם ירדה, לכן אכלו חטיף אנרגיה (גם בננה או שני תמרים יעשו את העבודה) בערך כחצי שעה לפני היציאה לאימון. אם ממש (אבל ממש!) קשה לכם לעבור דרך הדלת ולצאת לריצה עשו עם עצמכם הסכם: תגידו לעצמכם שאתם יוצאים רק לעשר-חמש עשרה דקות ואתם חוזרים, אלא אם כן העייפות תעבור. אתם תגלו, שהעייפות עוברת אחרי החימום, מצב הרוח משתפר (האנדרופינים) ובסוף תמשיכו את הריצה המתוכננת. חשוב לשים לב, שאם אתם סובלים מעייפות למרות שאתם מצליחים לישון מספיק שעות שינה בלילה ושומרים על תזונה נכונה, כדאי לראות את רופא המשפחה שלכם.


3. זו ה"תקופה הזו" של של החודש...

סעיף זה קשור לנשים בלבד. כולכן מכירות את זה, הסימפטומים לפני המחזור יכולים להיות קשים אצל נשים מסויימות ואצל אחרות כלל לא מורגשים. אך אם את סובלת מסימפטומים קשים חשוב לדעת שדווקא פעילות גופנית יכולה להפיג אותם מעט. תחליטי שאת יוצאת ל-10 דקות בלבד (ראי סעיף קודם בכתבה זו), ואם את מרגישה טוב - תמשיכי, אם לא  - לפחות את יודעת שעשית משהו ולא ויתרת לגמרי.

 


4. זה משעמם...

לא הייתם משתמשים בתרוץ "שיעמום" כדי להימנע מלעשות שעורי בית, להכין ארוחת ערב או אפילו ללכת לעבודה, אז למה שהתרוץ הזה יהיה תקף כדי לוותר על ריצה? חוץ מזה, ריצה לא צריכה להיות משעממת, קחו איתכם את המוזיקה האהובה עליכם, פודקאסט מעניין שמזמן רציתם להקשיב, ועשו את זה במהלך הריצה. נסו גם לחדש את המסלולים שלכם, גוונו בריצות שטח, הצטרפו לקבוצה או מצאו פרטנרים שכיף לכם לרוץ איתם.

 

5. לא מצליח/ה לצאת מהמיטה בבוקר...

אתם יודעים, לא חייבים לרוץ בבוקר אם זו ממש מעמסה בשבילכם. יש אנשים שהם פשוט לא אנשים של בוקר ואם אתם נמנים על אלו, תעבירו את האימונים שלכם לשעות הערב או אם מתאפשר לכם בהפסקת הצהריים. אבל אם הקימה בבוקר היא רק תירוץ עלוב תדעו שניתן להילחם בזה. הפיתרון הפשוט ביותר הוא לקבוע עם מישהו לריצת בוקר, זה לא נעים לאחר ובטח לא יפה 'להבריז'. כמו כן, הכינו את הציוד שלכם בלילה קודם כך שלא תצטרכו להתעסק ביותר מדי דברים בבוקר. ככל שתתמידו באימוני הבוקר תגלו שהגוף מתרגל, והקימה תהפוך להיות נסבלת יותר ויותר. תרגישו מחוזקים מאימון לאימון ואף תהנו מכך. אין כמו לפתוח את הבוקר באימון טוב! אחר כך כל היום פנוי לדברים אחרים.


לא אנשים של בוקר?  יש פיתרון / © Katie Little - Fotolia.com


6. אין לי זמן!

תירוץ ה"אין לי זמן" הוא תירוץ נפוץ לוותר על אימון, אך כמו כל דבר בחיים, הכל עניין של סדר עדיפויות. אם האימון יהיה חשוב לכם, אתם תמצאו זמן. לא חייבים לבצע אימון ארוך, אם תעלו את עצימות האימון, תכניסו כמה קטעים של ריצה מהירה, תגלו שאפשר להשיג המון גם באימון קצר.
אתלטים רבים מפצלים את האימון שלהם ומבצעים אימון בבוקר ואימון נוסף בערב, על מנת לעמוד ביעדים שלהם. כמו כן, נסו לשלב את הריצה במקום משימות אחרות שיש לכם לעשות במהלך היום: לרוץ עם הכלב במקום לקחת אותו לטיול, לרוץ עם התינוק בעגלה אם אין לכם בייביסיטר, להיפגש עם חבר/ה לריצה במקום לקפה. תמיד יש זמן לריצה! יש מגוון פתרונות להכל, השאלה כמה זה חשוב לכם.

 

בהצלחה!

  • © Marek - Fotolia.com

סגור