דיכאון שאחרי מרתון - עצות לחזרה למסלול

| שתף |

תופעת "פוסט מרתון בלוז" (הדיכאון שאחרי המרתון) הינה תופעה שכיחה בקרב מסיימי מרתון או תחרויות סבולת ארוכות וגדולות. אספנו בכתבה הבאה מספר עצות מהמומחים ברשת שיעזרו לכם לחזור למסלול.

תאריך: 02/03/16, מאת: SPORTWEB

זה מאד מקובל בקרב רצים לחוש אחרי מרתון או תחרות גדולה שאין חשק להתאמן שוב, להרגיש אכזבה או עצבות. לאחר חודשים של אימונים קשים והתמקדות במטרה סביר שתרגישו חלל ריק לאחר שהמירוץ נגמר. האימונים וההכנות שהיו חלק גדול מחייכם, עכשיו נעלמו.

הבשורה הטובה היא שיש דרכים להילחם בתופעת ה"פוסט מרתון בלוז" או לפחות להפחית את התסמינים. להלן מספר עצות שתוכלו לנסות ליישם:

היו מוכנים מראש

עשו תוכניות לשבועות שיגיעו לאחר המירוץ כך שתוכלו להיות מוסחים מכל מה שקשור למירוץ. ישנם רצים שמתכננים טיול גדול אחרי המרתון אם הם כבר השקיעו בנסיעה ליעד מרתון מרוחק למשל. טיול אחרי המרתון הוא מצויין כי אינכם צריכים לדאוג לתוכנית אימונים ואיפה תבצעו את אימון האיכות הבא...זו דרך מצויינת לחגוג את סיום המירוץ.

בחן את המירוץ שעשית - ואז תעבור הלאה...

אם חלק מהעצבות שלכם קשורה לכך שהיתה לכם תחרות רעה קחו לכם כמה רגעים כדי לבדוק מה היה לא בסדר. אולי תרצו לכתוב על כך ביומן האימונים או בבלוג כדי לעזור לעצמכם לעבור את זה. אולם אל תתעכבו על כך יותר מדי - בצעו ניתוח של המירוץ ותפיקו את המסקנות (רצוי יחד עם המאמן) ותמשיכו יחד לתכנן את המירוץ  הבא.

איך להתגבר על מרתון רע

תעריכו את הזמן הפנוי שלכם. ברגע שהמירוץ נגמר יהיה לכם הרבה זמן פנוי כדי להנות שוב מדברים שנזנחו בגלל הריצה. זה הזמן להקדיש זמן למשפחה ולחברים, לקרוא ספרים שממזמן תכננתם לקרוא, למצוא תחביב חדש אולי ולחזור לכל פעילות  אחרת שהקרבתם למען הריצה.

הגדירו מטרה חדשה

הדרך הטובה ביותר להתגבר על תופעת המרתון בלוז היא להגדיר מטרה חדשה לעתיד ולהחליט מה לעשות הלאה. זה לא חייב להיות מירוץ גדול כמו חצי מרתון או מרתון. אולי תחשבו להתמקד דווקא במרוץ למרחק 10 ק"מ או שמטרתכם תהיה לרוץ לפחות שלוש פעמים בשבוע. יכול להיות שבכלל תחליטו שאתם רוצים להתמקד בענף חדש לגמרי בתקופה הקרובה (כמו שחייה או רכיבה או כל פעילות "קרוס טרינינג" אחרת) דבר שיכול לתרום רבות לריצה שלכם.

תתענגו על ההישג שלכם

תרשו לעצמכם להתרברב מעט בהישג וודאו שיש לכם מזכרת מהמירוץ - מדליה, מספר חזה, תעודת השתתפות או תמונה כדי שלא תשכחו את ההישג שלכם. כמו שד"ר סוס אמר: "אל תבכו כי זה נגמר, חייכו כי זה קרה".

  • yanlev - Fotolia

סגור