אימון TRX לאתלטים

| שתף |

אתלטים נדרשים לבצע תרגילי חיזוק כדי למנוע פציעות ולשפר ביצועים. אימון TRX מהווה פתרון מושלם עבורם. כל הפרטים בכתבה הבאה

תאריך: 23/07/14, מאת: שמרית גוטמן-עידן

בשנים האחרונות הולכת וגוברת התפיסה שגם אתלטים נדרשים לעבודת חיזוק וכוח על מנת לשפר ביצועים ולמנוע פציעות. ישנם סוגי אימונים רבים שיכולים לתת את המענה המתאים; אימון בחדר כושר, פילאטיס, יוגה או שיעורי חיזוק ייעודיים.
בכתבה זו בחרתי להרחיב אודות אימון בשיטת ה TRX, שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות.

כמו רבים מהרצים חיפשתי גם אני את הדרך שתתאים לי לעבוד על "החיזוקים". האימון בחדר הכושר שיעמם אותי ולא הצלחתי להתמיד בו וכך התגלגלתי באופן די מקרי אל ה TRX. לפני כשנה התחלתי להתאמן במסגרת קבוצתית קטנה בשיטה זו וראיתי כי טוב.
הממצאים והתובנות מוצגים כאן:


מהו אימון TRX

אימון TRX הנו אימון המבוסס על רצועות כושר מיוחדות המאפשרות לבצע תרגילים מורכבים ולשפר את כל מרכיבי הכושר הגופני תוך עבודה על כל שרירי הגוף. הפעילות נעשית באמצעות רצועות כושר שנתלות על מומנט כלשהו. אימון TRX מאתגר את כל שרירי הגוף תוך שימוש תמידי בשרירי הליבה. ייחודו של האימון בכך שניתן להשיג תוצאות מהירות בזמן קצר תוך שיפור מערכת השרירים, הקואורדינציה העצבית ושיווי משקל, ולכן אימון זה נחשב לאימון הפונקציונאלי החדשני ביותר.

האימון מועבר ע"י מאמן אישי המוסמך בשיטת אימון זו, בקבוצות קטנות של 4-10 אנשים, או באימון אישי.


למי מתאים האימון?

אימון TRX מתאים לאנשים שרוצים לשפר את הכושר הגופני ומעוניינים לעבוד על כל מרכיבי הכושר בשיטת אימון מאתגרת ומעניינת וכן לספורטאים בענפי ספורט שונים שמעוניינים באימון חיזוק משלים.
ניתן להתאים את רמת האימון לזו של המתאמן או לענף הספורט הייחודי בו הוא עוסק.

TRX לרצים

אור צימרמן מאמן ריצה ו-TRX בעל ניסיון רב שנים באימון של קבוצות במסגרת צבאית ואזרחית, טוען כי אימון ה-TRX הוא האימון הפונקציונלי המושלם עבור רצים. "במסגרת עבודתי כמאמן ריצה נתקלתי פעמים רבות באנשים שהחלו לרוץ ומהר מאד נפצעו או "נתקעו" מבחינת הגעה להישגים. באימוני ה- TRX אנו עובדים על חיזוק שרירי הליבה, חיזוק שרירי הרגליים הפעילים בריצה, תרגילים שמשלבים עבודת מהירות וכוח – כל אלו מביאים לתרומה עצומה ביכולותיו של האתלט. בנוסף לכך, העובדה שהאימון מתקיים בקבוצות קטנות, מאפשרת לי כמאמן לשים דגש על עבודה מדויקת ונכונה. לתקן את המתאמן כשצריך ולהתייחס לצרכיו הספציפיים של כל מתאמן ומתאמן".

 

ולסיכום – מספר יתרונות מרכזיים באימון בשיטת TRX
אימון בעזרת TRX כולל בתוכו שילוב של תרגילים עצימים ומשפר את מרכיבי הכושר הגופני בכמה היבטים.
1. סיבולת אירובית ואנאירובית – בעזרת רצועות ה – TRX ניתן לבצע תרגילים אשר מעלים את הדופק הגופני ומצריכים סיבולת לב-ריאה ומיד לאחריהם לבצע תרגילים שעיקרם עבודת כוח. שילוב שני המרכיבים; תורם לשריפת אנרגיה מוגברת.
2. חיזוק שרירי הליבה, מניעת פציעות ושיפור לקויים ביציבה – באימון עם רצועות ה – TRXמשולבים תרגילים רבים שתכליתם חיזוק של שרירי הליבה ובנוסף לכך ישנם תרגילים רבים שבהם שרירי היציבה עובדים בנוסף על תרגול של שריר מרכזי אחר.
3. אימון פונקציונאלי - באימון עם רצועות ה- TRX מקובל לשלב תרגילים מורכבים אשר משלבים קבוצות שרירים רבות ואשר מכוונים לשיפור יכולות ספציפיות.

ומעבר לכל האמור, מדובר בשיטת אימון מגוונת, מאתגרת ומעניינת.

.

שמרית גוטמן עידן
רצה בגוף ובנשמה, פסיכותרפיסטית (MSW) כותבת ומאמנת.
 

  • © kasto - Fotolia.com

סגור