הוואלטה מגיעה לארץ הבאסקים

| שתף |

במסיבת עיתונאים, שנערכה בבנידורם שבספרד, נחשף רשמית מסלול הוולטה א-אספניה, מהדורת 2011 . באופן מפתיע, המסלול השנה לא עובר דרך אזור קטלוניה ולא כולל את הפרינאים. לעומת זאת, מסלול התחרות השנה עומד בסימן חזרה לארץ הבסקים בפעם הראשונה מזה 33 שנה.

תאריך: 16/01/11, מאת: תמר ברניס ואילן גולדמן

במסיבת עיתונאים, שנערכה בבנידורם (Benidorm) שבספרד, נחשף רשמית מסלול הוולטה א-אספניה, מהדורת 2011 .את המסלול החדש הציגה ראש וועד התיירות של קוסטה בלאנקה (Costa Blanca) , הגברת Gema Amor. באופן מפתיע, המסלול השנה לא עובר דרך אזור קטלוניה ולא כולל את הפרינאים. לעומת זאת, מסלול התחרות השנה עומד בסימן חזרה לארץ הבסקים בפעם הראשונה מזה 33 שנה.

המהדורה ה-66 במספר של התחרות, תיפתח בשבת 20 לאוגוסט במרוץ נג"ש קבוצתי באורך 16 ק"מ, סביב בנידורם, עיירה ספרדית ציורית השוכנת לחופי הים התיכון. הטור יסתיים 3295 ק"מ מאוחר יותר, במדריד ב-11 לספטמבר.

שלושת הימים הראשונים של הטור יהיו באזור קוסטה בלאנקה. העלייה הראשונה מופיעה יחסית מוקדם, כבר בסטייג' 4. בסטייג' 8 ישנו טיפוס במעלה הר San Lorenzo del Escorial, כאשר הקילומטר האחרון רצחני במיוחד, עם שיפוע של לא פחות מ-23%, דבר שבהחלט יעמיד במבחן אף את הרוכבים המנוסים ביותר.
המסלול השנה כולל שישה סטייג'ים המסתיימים בעלייה, כאשר שניים מתוכם הם הרים שלא טופסו עד כה באף מהדורה קודמת – עלייה אחת בסטייג' 11 לגובה 1760 מ' במעלה ה-Estacion de Montaña Manzaneda (סיום באתר הסקי). עלייה נוספת בסטייג' 14 אל פסגת ה- La Farrapona בגובה 1710 מ'.
העלייה הידועה לשמצה  Alto de l'Anglirú לגובה של 1560 מ', עושה קמבאק לאחר שלוש שנים, בסטייג' 15. בנוסף, יש ביקור חוזר ב-Sierra Nevada near Granada וגם ב- Peña Cabarga שם איגור אנטון התרסק שנה שעברה. 

מרוץ הנג"ש היחיד, מלבד זה שפותח את הטור,יתקיים בסטייג' ה- 10. הנג"ש יהיה למרחק 40 ק"מ סביב Salamanca, עיר במערב ספרד.חמישה ימים בלבד לפני העלייה של Alto de l'Anglirú.
ארץ הבאסקים תארח את הסטייג'ים האחרונים והמכריעים, לפני שהפלטון יגיע לליבה של עיר הבירה הספרדית, הלא היא מדריד המדהימה, לסיבוב הסופי באורך 94 ק"מ.

מנהל הספורט של קבוצת "טים-סקיי", עזב את מחנה האימונים של הקבוצה במיורקה בשביל להיות נוכח בהכרזת מסלול הוולטה של מהדורת 2011 במסיבת העיתונאים בבנידורם. הוא ציין שזו עתידה להיות אחת המהדורות הקשות שנראו עד כה. הוא הוסיף ואמר, כי במידת מה, המהדורה השנה דומה לזו בשנה שעברה בכך שלא יהיו הרבה הזדמנויות לספרינטרים להוכיח את כישרונם.
מהדורה זו הולכת בפירוש להיות גן עדן למטפסים. עקב כך, יהיו רק מספר הזדמנויות מצומצמות לברוח לפלטון ולהישאר רחוקים ממנו.עוד הוסיף, שכבר במהלך העלייה הראשונה בסטייג' 4, נוכל לזהות את החזקים והמועמדים לזכייה. לטענתו, השבוע הראשון הוא קריטי במיוחד ואסור לקבוצה שלו להיות אדישה ולאבד זמן מכיוון שלאחר מכן יהיה קשה להתאושש ולסגור את הפער.
מנהל הקבוצה של "טים סקיי" לא מודאג מהעלייה של Alto de l'Anglirú. אמנם הוא כבר שמע מרוכבים מנוסים כמה קשה העלייה, אך הוא בטוח שישנו מספיק זמן הכנה ושהקבוצה תהיה בשיא כושרה כאשר יגיעו לבנידורם.

 

 

*תמר ברניס ואילן גולדמן, מייסדי Road Rush בית ספר לרכיבת כביש.
 

תמונת שער: ויקיפדיה

 

 

סגור